כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
צפו בתיעוד הויראלי

החרדי החמיץ פניו לדברי המנהיג האנטישמי • צפו

בתיעוד שהפך ויראלי במיוחד נראה מועמד יהודי של מפלגה קטנה במחוז בבריטניה כשהוא עומד מאחורי קורבין בשעה שנאם את נאום ההפסד. במהלך השקרים של קורבין נראה היהודי חובש הכיפה מחמיץ את פניו • צפו

החרדי החמיץ פניו לדברי המנהיג האנטישמי • צפו
יוסף דייוויד צילום: צילום מסך

 

יוסף דייוויד, עובד סוציאלי חרדי מלונדון, היה באתגר כמעט בלתי אפשרי לפני הבחירות האחרונות בבריטניה. התמודדותו של יוסף הגיעה לאחר שנרשם כמועמד למפלגת 'ברקזיט' הימנית וניסה לזכות במושב של לא אחר מאשר ג'רמי קורבין, יו"ר מפלגת העבודה הנודע לשמצה, במחוז איסלינגטון, בצפון לונדון. המחוז באופן מסורתי בוחר במועמד מטעם מפלגת העבודה בכל בחירות מאז 1937.

באופן לא מפתיע הוא לא הצליח לנצח את קורבין אך זכה לתהילה משעשעת, לשמחת משתמשי הרשתות החברתיות.

בנאומו של קורבין לאחר התבוסה המהדהדת וניצחונה של המפלגה השמרנית בראשות בוריס ג'ונסון, דייוויד לא יכול היה להתאפק בתגובתו ההמומה לשקרים של קורבין.

"אני גאה מאוד בדרך שנלחמנו במערכת הבחירות הזו," אמר קורבין. "לא ירדנו לביבים." בהצהרה האחרונה של קורבין, יוסף שעמד מאחוריו נצפה כשהוא מחמיץ את פניו לנוכח שקריו של קורבין במה שהפך לתיעוד ויראלי במיוחד.

הכוונה של "לא ירדנו לביבים". שלא ירדנו נמוך בוויכוחים שלנו לפני הבחירות. הגולשים הגיבו בצילומי מסך עם ציטוטים של קורבין האנטישמי יורד נמוך מאד, וחברי מפלגתו יורדים נמוך יותר מתחתית הביוב.

"לא עשינו התקפות אישיות" המשיך קורבין לשקר, "לקחנו על עצמנו את המשימה לתת מסר של תקווה וצדק לכל חלק במדינה." שיקר קורבין האנטישמי.

דיוויד אמר ל'ג'רוזלם פוסט', כי תגובתו לקורבין לא הייתה מכוונת. "הייתי נחוש לחלוטין לא לעשות איזה פעלול" הוא אמר "רציתי להיות מכובד, הגבהת הגבה הייתה התגובה הכנה שלי, השעה הייתה שתיים וחצי בלילה, שתיתי הרבה קפה, לא ישנתי, וזה פשוט נראה דבר מגוחך לומר."

בראיון ל'ג'ואיש ניוז' לפני הבחירות אמר דייוויד, כי "אני מודע לכך שלנצח יהיה נס". עם זאת, לדבריו, הריצה הייתה דרכו "להדגיש את ההשפעה של האנטישמיות כמגיפה במפלגת העבודה".

למרות התבוסה שלו, דיוויד אמר ל'ג'רוזלם פוסט' כי למרות שקיבל רק כ -740 קולות ומפלגת ברקזיט אפילו לא הצליחה להכניס מועמד אחד לפרלמנט, "המפלגה עדיין מילאה תפקיד חיוני בבחירות בכך שהיא הסבה את התמיכה ממפלגת העבודה למפלגות אחרות".

גרמי קורבין לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד