כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ההסתה עולה שלב

בישראל ביתנו יוצאים נגד קצבאות הזקנה לחרדים: "לא עבדו"

ממציאים את עצמם מחדש: חבר הכנסת אלכס קושניר המוכר מהסרטון המסית של ישראל ביתנו שהופץ לאחרונה - "אנחנו נהיה המגן האחרון של החילונים במדינה הזאת" • ההסתה החדשה: למגזר החרדי לא מגיעה קצבת זקנה - הם לא עובדים יום בחייהם • 'בחדרי' עם כל הפרטים

בישראל ביתנו יוצאים נגד קצבאות הזקנה לחרדים: "לא עבדו"
קושניר וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אם היה נדמה שבישראל ביתנו הגיעו לשיא עוד בראשית קמפיין הבחירות לכנסת ה-21, מתברר כי נציגיו של ליברמן ממציאים את עצמם בכל יום מחדש ומחפשים בכל הכוח עוד סיבות ליצירת עימות עם החרדים במטרה לגרוף קולות.

היום (חמישי) היה זה חבר הכנסת אלכס קושניר, בו הוא התייחס לסרטון שהופץ השבוע מחדש ברשת, והבהיר בראיון לגל"צ כי הוא עדיין עומד מאחורי דבריו. "אנחנו נהיה המגן האחרון של החילונים במדינה הזאת", אמר.

חבר הכנסת קושניר הוסיף ואמר, "אני לא חוזר בי מהמסר (שהופץ בסרטון א.ק), יש בישראל כ-120 אלף איש אשר חיים מקצבה, וזה קורה כי החבר'ה האלה נמצאים תחת מעטפת סגורה של ההנהגה החרדית".

כאמור, במפלגה החלו לטעון כי גם קצבאות הזקנה לא מגיעות לציבור החרדי. נציגו של ליברמן הסביר, "הזכויות חייבות להיות שוות לכולם וגם החובות חייבות להיות שוות לכולם. ילד בן 18 מתגייס לצה"ל ההורים שלו צריכים לממן את הלימודים שלו, ילד חרדי בן 18 הולך ללמוד בישיבה עד גיל 67 ואז הוא מקבל קצבת זקנה + תוספת וותק למרות שהוא לא עבד יום אחד בחייו".

חה"כ אלכס קונשייר מסר ל'בחדרי חרדים': "לצערי אין קשר בין תוכן דברי לכותרת של הכתבה. אזרחי המדינה חייבים לקבל זכויות שוות בתנאי שהם ממלאים חובות זהות. ולכן כל אזרח במדינה זכאי לקצבת הזקנה. יחד עם זאת תוספת הוותק הינה מרכיב ביטוחי שנגזרת משנות העבודה בפועל".

לדבריו, "כל אזרח במדינה מקבל תוספת וותק של שני אחוז מקצבת הזקנה על כל שנת עבודה, לכן אין סיבה להחריג את תלמידי הישיבות ולתת להם תוספת וותק מעבר לשנות עבודתם. קרי אפס שנות עבודה שווה לאפס תוספת וותק".

אביגדור ליברמן ישראל ביתנו הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד