ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המלכה מברכת

ג'ונסון הבטיח להחמיר עונשם של טרוריסטים

ראש הממשלה הנבחר של בריטניה, בוריס ג'ונסון, מבטיח להאריך את עונשי המאסר של טרוריסטים. החלטה זו באה לאחר מתקפת הטרור האחרונה בגשר לונדון

ג'ונסון הבטיח להחמיר עונשם של טרוריסטים
הפיגוע בגשר לונדון צילום: צילום מסך

ראש הממשלה הנבחר של בריטניה, בוריס ג'ונסון, הבטיח היום (חמישי) להחמיר את עונשם של מחבלים ולהטיל עליהם עונשי מאסר ארוכים יותר ממה שהיה נהוג עד כה.

ממשלת בריטניה החדשה, עם רוב מוצק בפרלמנט, תסיים את התוכנית לשחרורם המוקדם של טרוריסטים מסוכנים, ותכניס אותם מלכתחילה לפחות ל-14 שנות מאסר לכלא.

הבוקר הגיבה המלכה להחלטה ואמרה: "הממשלה שלי מחויבת למערכת צדק הוגנת שתגן על אזרחים, השרים יקימו ועדה מלכותית שתבדוק ותשפר את היעילות של הליך הצדק הפלילי, חוקי גזרי הדין החדשים יבטיחו כי העבריינים האלימים החמורים ביותר, כולל טרוריסטים, יישארו יותר במעצר."

יצוין, כי בוריס ג'ונסון התחייב במהלך מערכת הבחירות להחמיר את עונשם של מחבלים, בעקבות מתקפת הטרור בגשר לונדון.

כזכור, בסוף החודש שעבר, המחבל אוסמן חאן דקר למוות שני בני אדם בגשר לונדון. אוסמן יצא לפני שנה מהכלא, אחרי שזכה לשחרור מוקדם.

אוסמה ריצה עונש מאסר בשל חברות בתא טרור והורשע יחד עם חבורה של שמונה מחבלים נוספים בשנת 2012. אך המחבל בן ה -28, שתכנן גם להתנקש בחייו של בוריס ג'ונסון כשכיהן כראש עיריית לונדון, קיבל שחרור מוקדם בדצמבר אשתקד למרות שנשפט כבעל סיכון לפגיעה קשה בציבור.

הוא נעצר בדצמבר 2010, מספר ימים לפני שהוא וחבריו התכוונו להטמין פצצה בשירותים של הבורסה לניירות ערך בלונדון. ה'דיילי מייל' הבריטי דיווח אז, כי המשטרה מצאה רשימה עם כתובות של יעדים שונים אותם הם התכוונו לתקוף, בהם השגרירות האמריקנית ובתיהם של שני רבנים. הם גם תכננו לשלוח בדואר פצצות לבתי כנסת שונים וכן לכנסייה.

בוריס ג'ונסון בריטניה טרוריסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד