י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הייתם עושים כזה דבר?

אם דחפה מזרק לאף ילדתה ועוררה דיונים ברשת

סרטון ויראלי בו נראית אם דוחפת מזרק מלא מי מלח לאף של בתה, עורר דיונים ברשת סביב השאלה האם זה הפתרון היעיל לסייע לתינוק לחזור לנשום או שמא צריכים לחשוש משאיפה לריאות וחנק

אם דחפה מזרק לאף ילדתה ועוררה דיונים ברשת
מזרק צילום: pixabay

זה אולי אחד הסיוטים הגדולים של הורים לפעוטות. צינון. לכאורה עניין פעוט שמאפיין מאוד את עונת המעבר ועונת החורף, תופס את כולנו פעם אחר פעם, אלא שכאשר מדובר בתינוקות, הסיוט הופך להיות ממשי שכן הם אינם יודעים לקנח את האף, אינם יודעים להוציא את הנזלת ולהחזיר לעצמם את האפשרות לנשום.

אצל תינוקות רכים ממש הדבר מתבטא בהפרעה משמעותית לכל מהלך היום. קשה להם לאכול חלב אם או אפילו בקבוק, משום שהם לא נושמים, קשה להם להירדם וכשהם כבר ישנים, פעמים רבות מגיעים חרחורים שמדאיגים מאוד את ההורים. התופעה שאצל מבוגרים נחשבת למטרידה באופן קל עד בינוני, הופכת לעתים לתופעה קשה בקרב התינוקות.

בימים האחרונים התעוררו דיונים רועשים סביב סרטון שהפך ויראלי, בו נראתה אם שדוחפת לתוך אפה של בתה, מזרק מלא מי מלח. הילדה בסרטון לא נראית מבוהלת, ואפילו נהנית מהעובדה שהיא מצולמת. לא נעים לדבר על זה, אך כמויות הנזלת שאמה סייעה לה להוציא, היו אדירות, והחזירו לילדה את איכות החיים. הדיונים נסובו סביב השאלה האם התופעה מסוכנת? האם הייתם עושים כזה דבר לילד שלכם?

יש הורים שנחרדו מהעובדה שהילד יכול לשאוף את המים לריאות ולהיחנק. למעשה, על פי ההמלצות המעודכנות של איגוד רופאי הילדים האמריקאי, שטיפות במי מלח נמנות על השיטות המומלצות לטיפול בנזלת ואף סתום בתינוקות וילדים עד גיל 6, לצד שיטות נוספות כמו טיפות או ספריי מי מלח ושאיבת נזלת. 

 

צינון הצטננות תינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד