י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רוחצים ומחטאים

ניסוי יצירתי ותוצאות מזעזעות שלח את כל הילדים לרחוץ ידיים

מורות יצירתיות החליטו ללמד את הילדים על חשיבות ניקיון כפות הידיים וערכו ניסוי בבית הספר שבסופו אין ילד שלא רוחץ את ידיו

ניסוי יצירתי ותוצאות מזעזעות שלח את כל הילדים לרחוץ ידיים
ניסוי פרוסות הלחם צילום: מתוך דף הפייסבוק Jaralee Annice Metcalf

שתי מורות, יצירתיות להפליא, המלמדות בבית ספר יסודי באיידהו, אמריקה, החליטו ללמד את הילדים על הרגלי היגיינה וביקשו להמחיש להם באופן שלא ישאיר מקום לספק - על חובת שטיפת הידיים.

המורה דאיינה רוברטסון, והמומחית להתנהגות ג'רלי מטקאלף, ערכו מחקר בן חודש. זה עבד כך: 17 תלמידים התבקשו לגעת בפרוסות לחם, כאשר חלקם שטפו ידיים במים וסבון, חלקם חיטאו ידיים בג'ל חיטוי, חלקם נגעו במחשב נייד, וחלקם לא עשו לא ניקו ידיים בשום צורה.

המורות הכניסו את פרוסות הלחם לשקיות ניילון שנאטמו מיד, למנוע כניסת אוויר. הילדים נחרדו ממה שהתרחש על פרוסת לחם בה נגעו הידיים הלא שטופות: הפרוסה הפכה שחורה לאחר שהתרבו בה עשרות אלפי מושבות חיידקים ופטריות.

את התוצאות פרסמו המורות בדף הפייסבוק, וזכו לעשרות אלפי תגובות. בין היתר כתבו: "כמישהי חולה, שנמאס לה להיות חולה, שטפו ידיים. הזכירו לילדיכם לשטוף את הידיים. חומרי חיטוי אינם אלטרנטיבה לרחיצת ידיים. זה מגעיל!"

שטיפת ידיים באופן נכון דורשת הרטבה של הידיים, מריחת סבון והקצפתו למשך 20 שניות לפחות, שטיפה וניגוב, וכמובן אם מדובר במקומות ציבוריים, לסגור את הברז עם נייר, או שקית, העיקר לא לגעת בכפות הידיים שלנו. 

היגיינה שטיפת ידים בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד