י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת זיוף הנתונים

בריק: "גורמים אזרחיים פועלים לגיוס חרדים בדרכים לא כשרות"

"בצה"ל ידעו בשנה האחרונה על זיופים שנעשו גם בשנים הקודמות במספר המתגייסים החרדים לצבא", כך אומר נציב קבילות החיילים לשעבר בשיחה עם כתב 'מעריב' | על התייחסות ראש אכ"א לפרשה אומר הנציב לשעבר: "מביכה. אני לא יודע אם לצחוק או לבכות"

בריק: "גורמים אזרחיים פועלים לגיוס חרדים בדרכים לא כשרות"
חיילים חרדים בצבא צילום: Mark Neyman/GPO/פלאש 90

נציב קבילות החיילים לשעבר, אלוף במילואים יצחק בריק, בביקורת חריפה על פרשת נתוני גיוס החרדים. "יש בידי מידע מהימן, שלפיו קצינים בכירים באגף כוח אדם (אכ"א) בצה”ל ידעו בשנה האחרונה על זיופים שנעשו גם בשנים הקודמות במספר המתגייסים החרדים לצבא".

בשיחה עם טל לב רם הכתב הצבאי של עיתון 'מעריב', אומר בריק, "לפי הידוע לי נמסרה גם הקלטה לקצין בכיר באכ"א, שבה מתוודה קצין זוטר ששירת במדור חרדים בצה"ל על כך שהוא נדרש לזייף ולנפח את מספר התגייסים החרדים במשך שנים" ולא רק במשך שנתיים כפי שפורסם.

לדבריו, "לתדהמתי, ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז אמר לוועדת חוץ וביטחון כי אין מדובר בזיוף ובפעולה במזיד, אלא בטעות ובחוסר מקצועיות", הוסיף. "זו התייחסות מביכה, ואני לא יודע אם לצחוק או לבכות".

בריק. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשיחה עם 'מעריב', אומר בריק כי המידע שבידיו מצביע גם על חשד למעורבות של גורמים אזרחיים הפועלים לגיוס חרדים בדרכים לא כשרות לכאורה, והוא דורש לפתוח גם בחקירת משטרה בנושא זה.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי התייחס ביום שני השבוע לזיוף נתוני גיוס החרדים לצה"ל ואמר כי "אין ולא יהיה מקום לעיגול פינות והעלמת עין".

הרמטכ"ל אמר כי "הצגת דברים שלא כהווייתם, היא הפרה של חוזה האמון הקיים בין צה"ל לבין החברה הישראלית, אשר מפקידה בידיו את בניה ובנותיה". עוד הוסיף והבהיר "במקום בו נגלה טעות - נלמד ונשפר, ובמקום בו יתגלה זדון או כוונת מכוון, ננקוט יד קשה. בתחום זה אין ולא יהיה מקום לפשרות, אין ולא יהיה מקום לעיגול פינות והעלמת עין".

בתחילת החודש נחשף ב'כאן חדשות' כי במשך שנים צה"ל זייף בכוונה תחילה והגדיל במאות אחוזים את כמות החיילים החרדים שהתגייסו לצבא. זאת, תוך מסירת דיווחים כוזבים לוועדת החוץ והביטחון, לרמטכ"ל ולשר הביטחון.

על פי הפרסום, בשנת 2017 דיווח צה"ל על כך שגויסו 3,070 חיילים חרדים, אך בפועל התגייסו רק 1,300. בצבא הוסיפו לרשימות המתגייסים החרדים גם כאלה שאינם חרדים על פי הקריטריונים שנקבעו וכאלה שאינם דתיים כלל. בעקבות החשיפה, כוכבי הודיע על הקמת ועדה שתבחן את אופן איסוף הנתונים של גיוס חרדים בשנים האחרונות. בראש הוועדה עומד האלוף במילואים רוני נומה, והיא תבחן נתונים מהשנים 2018-2011.

יצחק בריק נתוני גיוס גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד