י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בתיעוד

השוטרים היו בשוק ממה שמצאו במחסן הבית

גבר נעצר בעיר ולנסיה בגין חשד לפשעי שנאה, איומים והחזקת כמויות של נשק בניגוד לחוק. במחסנו נמצאו כלי נשק רבים וחומרים אנטישמיים • צפו

השוטרים היו בשוק ממה שמצאו במחסן הבית
מחסן הנשק שנמצא בולנסיה צילום: באדיבות המצלם

משטרת ספרד פרסמה תיעוד מצמרר של ארסנל נשקים שהחזיק גבר שנעצר בעיר ולנסיה בגין פשעי שנאה, איומים והחזקת נשק בלתי חוקי. כלי תקשורת בספרד דיווחו, כי בנוסף לכמויות כלי הנשק, נמצאו חומרים הקשורים לארגונים אידאולוגיים ניאו-נאצים.

האיש שנעצר, החזיק בביתו ארסנל של כלי נשק, והיה פעיל ברשתות החברתיות, שם פרסם איומים גם נגד עיתונאים של כלי תקשורת במדינה.

בדיווחים בכלי התקשורת השונים בספרד פורסם כי, "סוכני המשטרה עצרו אדם בעל אידאולוגיה נאצית בוולנסיה, בשל מעורבותו לכאורה בפשעי שנאה, איומים והחזקה בלתי חוקית של נשק, לאחר שהפיץ לכאורה הודעות שנאה ואיים על עיתונאים ממניעים אידאולוגיים. בביתו נמצא ארסנל של נשק וכן חפצים הקשורים לארגונים בעלי אידאולוגיה של הימין האולטרה קיצוני, דגלים נאצים ותמונות של היטלר".

המשטרה חוקרת האם העצור שייך ל"הקרב 18", קבוצה שנחשבה לזרוע האלימה של הארגון הניאו-נאצי הלא חוקי בספרד המכונה" דם וכבוד", והיא חוקרת האם היו עוד אנשים הקשורים לאיש שנעצר. כך דווח האתר "אל מונדו" הספרדי.

עוד דווח, כי החקירה החלה לאחר פרסומים של פוסטים באמצעות פרופילים שונים ברשתות החברתיות, שם פורסמו תמונות של נשק חם, והופצו הודעות שנאה ואיומים על עיתונאים מכלי התקשורת בספרד בגלל מניעים אידאולוגיים. בנוסף, הוא העלה פרסומים של התנועה הנאצית והימין הקיצוני.

הקבוצה הניאו-נאצית "דם וכבוד" שהוקמה בבריטניה בשנת 1992, קיימת במדינות רבות אחרות בעולם. החברים בקבוצה האלימה זו זוהו כחשודים העיקריים למותם של מהגרים ואנשים לא לבנים.

בקבוצה הנאצית יש תאים רבים הפזורים ברחבי העולם, אנגליה, ספרד, צרפת, שוודיה, סרביה, ניו זילנד, אוסטרליה, אוקראינה, פולין, שוויץ, סלובקיה, רוסיה, קנדה, ארצות הברית, מקסיקו, ברזיל, צ'ילה, ארגנטינה וגרמניה.

לקבוצה הניאו-נאצית הידועה ממוצא בריטי יש נוכחות רבה באינטרנט והיא התפשטה ברחבי אירופה ואמריקה. לחבריה אידאולוגיה המבוססת על עליונות לבנה, שנחשדת שוב ושוב ברצח מהגרים. הם אנטישמיים, אך גם אנטי כל אדם שאינו לבן.

אנטישמיות ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד