א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הסכמה בליכוד

נתניהו דורש לבטל החלטת ביה"ד ולמנוע פריימריז: "טובת התנועה"

ראש הממשלה נתניהו הצטרף לרוב חברי הכנסת של הליכוד ויחד הם דורשים מבין הדין של התנועה לבטל את ההחלטה שהתקבלה על ידו בשבוע הקודם, שמחייבת לקיים פריימריז לרשימת המפלגה ולא רק לראשות התנועה • "חברי הליכוד לא ציפו לשוב ולממש את זכותם לבחור ולהיבחר"

נתניהו דורש לבטל החלטת ביה"ד ולמנוע פריימריז: "טובת התנועה"
בנימין נתניהו צילום: אהרן קרון, פלאש 90

לאחר שבית הדין של הליכוד קבע בסוף השבוע החולף כי ההחלטה לבטל את הפריימריז לא התקבלה כדין וכי יש לקיים פריימריז לרשימת הליכוד - ראש הממשלה נתניהו פנה היום (ראשון) לבית הדין של הליכוד וביקש מהם לשנות את ההחלטה.

בליכוד מסרו, כי "כפי שסוכם מראש וכפי שהחליט מרכז הליכוד, ראש הממשלה נתניהו הצטרף לעתירה לביטול הפריימריז לרשימת הליכוד". את הפנייה נימוקו בליכוד בכך ש"חברי הליכוד לא ציפו לשוב ולממש את זכותם לבחור ולהיבחר".

יועמ"ש הליכוד, עו"ד אבי הלוי פנה לבית הדין בשמם של כמה מחברי הכנסת מהסיעה וכן בשם ראש הממשלה נתניהו והוא מבקש מבית הדין לקיים דיון נוסף ולבטל את ההחלטה שחייבה בחירות נוספות לרשימת המפלגה.

בפניה כתב הלוי, כי "בפרק הזמן הקצר שנותר עד למועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23, שחל ב-15 בינואר 2020, עלולים חברי הכנסת שביקשו להתמודד בבחירות המקדימות, להתקשות לקבל מאוצר המדינה כספים המגיעים להם לפי חוק המפלגות למימון הבחירות".

עוד כתב היועמ"ש בעתירה, שאליה הצטרף כאמור גם נתניהו, כי "אם אכן לא יעלה בידי חברי הכנסת לקבל מימון בחירות מאוצר המדינה ייהנו המתמודדים שבאפשרותם לממן את הבחירות מכספים האישי ליתרון משמעותי. בנסיבות אלה ייפגע עיקרון השוויון בין המתמודדים".

עוד נטעם בעתירה, כי ההחלטה התקבלה כראוי וכן הוסיפו כי גם בשאר המפלגות לא יתקיימו פרימריז כך שההליך הליכודי מיותר. 
לדבריו, "אין להתערב בהחלטות מרכז הליכוד אלא במקרים מיוחדים ויוצאי דופן". העו"ד גם מציין בשמו של ראש הממשלה, כי "החלטת המרכז שהתקבלה בנסיבות מיוחדות עולה בקנה אחד עם טובת התנועה".

בנימין נתניהו הליכוד סיעת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד