י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סאגת החינוך המיוחד

סגן שר החינוך מתחייב: "יהודי לא מתייאש, לא נכנע"

במסגרת יום עיון של מרכז איגוד הת"תים, התייחס סגן השר מאיר פרוש לסוגיית אפליית ילדי החינוך המיוחד של המגזר החרדי והבטיח שיפעל בכל הכוח להביא פתרון | "נושא זה לא יהיה עוד דיון להסכם ותקציבים קואליציוניים אלא תחת ההבנה שמדובר במחויבות של המדינה לאותם הילדים"

סגן שר החינוך מתחייב: "יהודי לא מתייאש, לא נכנע"
פלאש 90

סאגת החינוך המיוחד: לאחר שהדיון עלה שוב ושוב לפני וועדת הכספים וכפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' והגיע גם לפתחם של שופטי בית המשפט העליון - סגן שר החינוך מאיר פרוש מתייחס לסאגה ומבטיח לתת פתרון שיביא סוף למצוקת תקצוב ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכשר.

במסגרת יום עיון ארצי של מרכז איגוד הת"תים הופיע סגן שר החינוך מאיר פרוש ונשא דברים בפני מנהלי המוסדות אודות הפעולות הנעשות לטובת תלמודי התורה ואמר כי "אחד הדברים שדיברתי עם שר החינוך הקודם נפתלי בנט הוא הצורך לפתור את האפליה בחוק החינוך המיוחד, זה לא צלח בתקופה של נפתלי בנט". סגן השר הבהיר את המחויבות של יהדות התורה לתפור את המצוקה.

לדברי פרוש, "לאחר מערכת הבחירות של ד' ניסן ישבנו, חברי המשא ומתן של יהדות התורה עם אנשי האוצר וחברי המו"מ של הליכוד ועמדנו על כך שלא ייתכן כי ילד בעל צרכים מיוחדים במוסדות הפטור לא יקבל את אותו התקציב שמקבל כל ילד אחר במדינה, ולא יקבל את הטיפול והיחס המגיע לו, רק בגלל היותו ילד שנולד להורים חרדים".

פרוש הוסיף כי, "אמרנו וחזרנו והבהרנו, שנושא זה לא יהיה עוד דיון להסכם ותקציבים קואליציוניים אלא תחת ההבנה שמדובר במחויבות של המדינה לאותם הילדים - גם אם לשם כך עליהם לפתוח את תקציב המדינה ולחלקו מחדש. אך לא היה המשך לאותן שיחות, כידוע ממשלה חדשה לא קמה ושוב הלכו לבחירות בי"ז אלול וכעת הכנסת פוזרה". 

"אף אחד מאיתנו לא יודע מה יהיה לאחר הבחירות, אני רק יודע שיהודי חרדי לא מתייאש. יהודי חרדי לא נכנע" הבהיר סגן השר שציין כי "המדינה צריכה לתת לזה תשובה וזה לא אמור להיות נושא למו"מ קואליציוני, ראינו את תשובת המדינה ואני לא מסכים עם משרד חינוך שביקשו שנה כדי ללמוד על הנושא, הדבר הזה לא צריך להיות בדיון צריך להביא לפתרון". 

פרוש התייחס בדבריו לבחירות המתקרבות ואמר בנאומו כי "הבחירות שיהיו, יתקיימו בחודש אדר, שהוא החודש שמסמל מאבק של יהודים כנגד אלה שמנסים לפגוע בהם, ואנחנו קוראים במגילה "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה". היהודים לא נכנעו מהסיבה, מכיוון שיש לנו שליחות בחיים. יש לנו תפקיד. את הדרך שלנו, את הציווי של גדולי ישראל אלינו, אנחנו ממשיכים את המסורת היהודית, זה התפקיד שלנו.

"אתם מחזיקים בפח השמן הטהור, הילדים שבזכותם העולם עומד. אז אני יהודי שלא מתייאש, אנחנו נעשה את שלנו עד שאנחנו נכניע ונכריע את הצד שכנגד שמנסה לפגוע בהבל תינוקות של בית רבן. אני מאחל ליהדות החרדית הרבה הצלחה, שנוכל לראות תוצאות טובות יותר באמצע חודש אדר", סיים.

מאיר פרוש חינוך מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד