ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מתריס נגד השר

לא ייאמן: המועמדת שהציע מנדלבליט לאוחנה

נשמע כמו הזיה, אבל מסתבר שכך היה. היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שיגר מכתב לשר המשפטים, בו הציע לו, למנות את ליאת בן ארי למ"מ פרקליט המדינה, במקום בן ארי האחרת שפרשה | סמוטריץ': "היועמ"ש מדליק מדורה"  

לא ייאמן: המועמדת שהציע מנדלבליט לאוחנה
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט צילום: תומר נוירברג, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שלח הערב (ראשון) מכתב לשר המשפטים ח"כ אמיר אוחנה, בו הציע לו לשקול את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה, נורית ליטמן וליאת בן ארי-שווקי, לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. זאת, בנוסף לשמות שהציע היועמ"ש לשר עוד קודם לכן.

עו"ד ליאת בן ארי, ‏היא שעומדת בראש צוות הפרקליטות בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועליה הצביע שר המשפטים אוחנה בנאומו הידוע "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות נמצאת בחופשה במהלך השימוע ועל פי הדלפות כבר גיבשה דעתה ואין זה משנה מה נאמר בשימוע בכלל. אם שאר הפרקליטים היו נקראים לברור על תצהיר כוזב, בפרקליטות שבתוך הפרקליטות דממה מוחלטת וחסינות מוחלטת והדבר הזה נזקף לחובת רוב כלי התקשורת".

היועץ מנדלבליט ציין במכתבו, כי המועמד המתאים ביותר בעיניו לתפקיד הוא המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), שלמה למברגר, אך לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשר בעל-פה לשקול גם את מועמדותם של אורית קוטב וציון אילוז, שבניגוד לדברי השר הינם גם בעלי ניסיון במשפט פלילי, שדי בו כדי להביא לכך שיוכלו למלא כראוי את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה, בשים לב גם ליתר כישוריהם ולמעמדם.

כאמור, כעת מציע היועמ"ש לשר לשקול גם את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה ליטמן ובן ארי שווקי.

"כל חמשת המועמדים המוזכרים לעיל יכולים לעמדתי לשמש בתפקיד מ"מ פרקליט המדינה ולתרום לשמירת שלטון החוק וביצורו, להגנה על האינטרס הציבורי, על זכויות האדם ועל המינהל התקין. מינוי אחד ממועמדים אלה, אשר ייעשה בהסכמה בין שר המשפטים לבין היועמ"ש, יחזק את אמון הציבור בעצמאות פרקליטות המדינה והעומד בראשה, ובאי-תלותם בגורמים הפוליטיים", כותב ד"ר מנדלבליט במכתבו.

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב לכך וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "היועץ פשוט מהדר במצוות. לא מסתפק בהדלקת נר. מדליק מדורה".

אביחי מנדלבליט אמיר אוחנה ליאת בן ארי פרקליט המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד