י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נבלה נעשתה בישראל"

מזעזע: ארון הקודש נפרץ, ספרי התורה הוצתו; 'הלב מסרב להאמין'

"נבלה נעשתה בישראל": במהלך הלילה פרצו אלמונים לבית הכנסת של חסידות באיאן במודיעין עילית וניסו להעלות באש את ספרי התורה שבהיכל • סגה"ש פרוש: "נבלה נעשתה בישראל, מזעזע וכואב לראות את ההצתה במזיד של ארון הקודש" • סגה"ש ליצמן: "הלב מסרב להאמין"

מזעזע: ארון הקודש נפרץ, ספרי התורה הוצתו; 'הלב מסרב להאמין'
הארון שהוצת צילום: באדיבות המצלם

מזעזע: במהלך הלילה (שני) פרצו אלמונים לבית הכנסת של חסידות באיאן ברחוב פוניבז' 7 בעיר מודיעין עילית, וניסו להעלות באש את ספרי התורה שבהיכל.

בתמונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' נראה ארון הקודש כשהוא פרוץ וספר התורה שבתוכו חרוך מניסיון הצתה. ראשוני מתפללי בית הכנסת שהשכימו קום הבחינו במחזה שלא ניתן היה לפספס, והזעיקו את המשטרה שפתחה בחקירה.

"הלב מסרב להאמין". צילום: באדיבות המצלם

כאשר הלכו לבדוק במערכת המצלמות, התברר כי האלמונים גם גנבו את מערכת ה-DVR, שם מוקלט ונאגר החומר שצולם במצלמות - זאת כדי להקשות על הזיהוי והאיתור שלהם.

במשטרה מסרו ל'בחדרי חרדים' כי מעבר לפריצה והנזק הרב שנגרם לבית הכנסת, נגנבו גם פעמונים ורימונים מארון הקודש שנפרץ.

סגן השר ח"כ מאיר פרוש אמר: "נבלה נעשתה בישראל, מזעזע וכואב לראות את ההצתה במזיד של ארון הקודש. אני נמצא בקשר עם מפקד המחוז משה ברקת שנמצא במקום, כדי לזרז את החקירה ולהגיע לפושעים שעשו את המעשה הנבזה הזה".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן: "הלב מסרב להאמין נוכח הפגיעה הקשה וביזוי הקודש בבית הכנסת באיאן במודיעין עילית. המקרה הנורא מחייב חקירה דחופה כדי להגיע לפורעים שביצעו את הפשע".

סגן ראש העיר טוביה פריינד, שהגיע לבית הכנסת מיד כאשר שמע על הוונדליזם, אמר ל'בחדרי חרדים': "מה שאנחנו רואים פה זה מחזה מאוד מאוד קשה, בבוקר של יום חנוכה שאנחנו רוצים הלל והודעה לקדוש ברוך הוא, רואים דבר כזה" ושוחח עם קציני המשטרה במקום, שבשלב זה עדיין לא יודעים מה הרקע.

באיאן שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד