י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מחר דיאטה? גלו את השיטה שתעזור לכם לרזות באמת

עייפים מהסטאטוס הקבוע של להיות "בדיאטה" או "לפני דיאטה"? סובלים מייסורי מצפון תמידיים על כל דבר שנכנס לפה? הסטטיסטיקה בישראל מעידה כי למעלה מ- 20% מהאוכלוסייה הבוגרת נמצאת בדיאטה בזמן נתון ולמעלה ממחצית מהאוכלוסייה מעוניינים לרדת במשקל • להשלמת התמונה העגומה- הנתונים גם מראים שמרבית הדיאטות מסתיימות בעלייה במשקל העודף בחזרה

מחר דיאטה? גלו את השיטה שתעזור לכם לרזות באמת
יוסי מספר על הדיאטה צילום: מתוך הסרטון

עייפים מהסטאטוס הקבוע של להיות "בדיאטה" או "לפני דיאטה"? סובלים מייסורי מצפון תמידיים על כל דבר שנכנס לפה? מותחים את כוח הרצון עד הקצה, נאבקים בחשקים הגוברים ומכים על חטא אחרי שנשברתם – בפעם המי יודע כמה – אל מול מאכל אהוב? אם גם לכם נמאס מהמאבק המתמיד, מטיפוח תקוות השווא אחרי דיאטת "קסם" חדשה ומהחזרה המאכזבת היישר אל זרועות המשקל העודף הישן, אתם לא לבד. הסטטיסטיקה בישראל מעידה כי למעלה מ- 20% מהאוכלוסייה הבוגרת נמצאת בדיאטה בזמן נתון ולמעלה ממחצית מהאוכלוסייה מעוניינים לרדת במשקל. ולהשלמת התמונה העגומה- הנתונים גם מראים שמרבית הדיאטות מסתיימות בעלייה במשקל העודף בחזרה.

רזים שנהנים מאוכל יש רק בדמיון או שלא?

רגע לפני שאתם מתייאשים וזונחים את השאיפה להיות במשקל הרצוי, אנחנו צוות של מאמנים/ות, להתנהלות תזונתית נכונה של השביל החדש נחשוף בפניכם את סודות הירידה והשמירה על המשקל. השיטה (שעובדת כבר שנים בהצלחה ושמוצגת בפניכם כאן ) מובילה אל המשקל שאתם רוצים להיות בו – בלי לוותר על ההנאה מאוכל, בלי מלחמות בחשקים ובלי ייסורים מתמשכים. נשמע כמו חלומות באספמיה? אפשר להבין. עשורים של מיתוסים שגויים, רסיסי מידע וחצאי אמיתות שקובעו בתודעה שלנו, הובילו אותנו להיות ציניים ולפקפק ביכולת הטבעית שלנו להגיע למשקל הרצוי.

 אז קדימה, בואו ננפץ שלושה מיתוסים שמונעים מכם להגיע למשקל הרצוי ונתן לכם  ארגז כלים שיסיע לכם להגיע למשקל היעד שלכם.!

 מיתוס מספר 1 : "כדי לרדת במשקל צריך לסתום את הפה!"

מי מאיתנו לא שמע אלפי פעמים במהלך חייו את המשפט "כדי לרדת המשקל צריך לסגור את הפה", או "להפסיק לאכול X"? בין אם ה-X הוא פחמימות, או "שטויות", אוכל מטוגן, לחם, אכילה בלילה וכו' וכו'. נשמע מוכר? המציאות לא יכולה להיות רחוקה יותר. כשאתם אוכלים לא נכון ומגבילים את עצמכם מפני מזונות מסוימים, אתם מפעילים את מנגנון החשקים ומסכלים לעצמכם את האפשרות לרדת במשקל ולשמור עליו! ונסביר.

צרכי האכילה על פני מודל הדלי

על פני המודל, צרכי האכילה שלכם הם דלי שצריך למלא בכל יום מחדש.

שלוש קבוצות יכולות להרכיב את תוכן הדלי:

אבנים גדולות - מייצגות את אבות המזון החשובים שעלינו לצרוך על בסיס יומי.

אבנים קטנות - מייצגות מזונות חשובים פחות שעלינו לצרוך בכמויות קטנות יותר.

חול – מייצג את המזונות שרצוי להימנע מהם.

אם תדאגו למלא את הדלי קודם כל באבנים גדולות, יישאר מעט מקום לאבנים קטנות ועוד פחות מקום לחול. הגוף מקבל את כל מה שהוא צריך ואתם במצב מצוין.

 מה קורה כשאתם ממלאים את הדלי באבנים לא נכונות?

בדלי שלכם יש נורות בקרה שתפקידה להודיע לגוף על תכולת הדלי. כאשר הכנסתם לדלי בעיקר חול ואבנים קטנות, לא נתתם לגוף  את כל מה שהוא צריך.במצב הזה נורת הבקרה מאותת לגוף שיש חוסרים. המידע עובר הלאה והאזעקות בגוף מופעלות ומעוררות את שני האויבים הגדולים לשמירה על המשקל – הרעב והחשקים. אלה גורמים לרוב להמשיך לאכול מזונות מקטגוריות החול והאבנים הקטנות וכך ממשיך אותו מעגל קסמים – עוד התרעות, עוד אזעקות, עוד רעב וחשקים.

 מה הפיתרון?

העברת הזרקור ממה לא לאכול, למה כן לאכול! כאשר אתם מרכיבים את תוכן הדלי באופן וביחס הנכון, הגוף שלכם מקבל מספיק אנרגיה לצורך הפעילות היומיומית שלכם ואת כל מה שדרוש לו לצורך בנייה וחידוש התאים. במצב הזה נורת הבקרה תשלח לגוף מסרים מרגיעים ואתם תרגישו נינוחים ואנרגטיים. שום איתותים, התרעות ואזעקות לא יופעלו. אין חשקים מייסרים ואפשר להיפרד לשלום מהרעב הבלתי נשלט. כן, זה פשוט כמו שזה נשמע.

 שבירת המיתוס הראשון – השורה התחתונה:

אין צורך להפסיק לאכול או להפסיק לאכול מזונות מסוימים. יש להעביר את הפוקוס למזונות שחשוב לצרוך תחילה.

צרכי האכילה על פי מודל הדלי –

באמצעות מילוי הדלי באבנים גדולות (המזונות החשובים), נותר באופן טבעי מעט "מקום" לאבנים קטנות ולחול (מזונות פחות חשובים או מיותרים).

הדלי יאותת לגוף שלכם שיש לו את כל מה שהוא צריך ולא יעורר התרעות. ללא התרעות וללא אזעקות לא יופעלו חשקים ורעב בלתי נשלט – כלומר, לא תצטרכו למנוע מעצמכם אוכל!

תרגישו נינוחים ומלאי אנרגיה.

מסקנה: המיתוס ש"כדי לרדת במשקל צריך לסתום את הפה" – נופץ!

 מיתוס מספר 2: " אני בעודף משקל כי אין לי כוח רצון"

 עוד מיתוס שחוק  הוא התפיסה שאומרת שמשקל עודף הוא תוצאה של אופי חלש או היעדר כוח רצון.

חשוב שתפנימו -אף אדם לא יכול להתנגד לחשקים ולרעב לאורך זמן! גם האדם עם אופי החזק ביותר.

כוח הרצון שלכם הוא כמו שריר, ככל שאתם משתמשים בו יותר וללא הפסקה, אתם מעייפים אותו עד לשלב שבו הוא כבר לא מצליח לפעול.

כשכוח הרצון שלכם קורס, הוא "מפצה" בצורה שלילית על כל אותן פעמים שבהן עמד בפיתוי. התוצאה כל מה שמנעתם מעצמכם חוזר עם תוספות!

מודל "השביל בשדה קוצים"

הרגלי התזונה שרכשתם בחיים הם כמו שביל בשדה קוצים. הלכתם בשביל הרבה מאוד פעמים והוא הפךנקי מקוצים, גלוי ונוח להליכה. הרגלי התזונה שרכשתם בחיים הם כמו שביל בשדה קוצים. הלכתם בשביל הרבה מאוד פעמים והוא הפך נקי מקוצים, גלוי ונוח להליכה.

 לכן, בכל פעם שתיכנסו לשדה הקוצים תבחרו באופן טבעי ללכת לאורך השביל הסלול והמוכר. השאלה היא, לאן מוביל השביל שלכם? אם הוא מוביל לעודף משקל, לחוסר אנרגיה, למראה לא מספק ולבריאות רעועה, הוא ימשיך להוביל אתכם לשם פעם אחר פעם, בכל ארוחה, בכל נשנוש, בכל יום.

דיאטה לא נבונה מורידה אתכם מהשביל בלי כלים ובלי הגנות וכך אתם נשרטים ונדקרים משדה הקוצים ובמוקדם או במאוחר חוזרים בחזרה לשביל המוכר והנוח.

 מה הפתרון? סלילת שביל חדש בשדה הקוצים! לרוב, תחילת הסלילה תהיה מעט לא נעימה. אבל, כשהיא נעשית בתהליך נכון ועם כלים המתאימים.

חוסר הנוחות  חולף במהרה ונוצר שביל יפה ונעים שמוביל הישר למקום שבו אתם רוצים להיות – במשקל המתאים, במראה הרצוי ובבריאות טובה. במקביל, השביל הקודם הולך ונבלע מחדש בשדה הקוצים ומפסיק להיות דרך נוחה וטבעית.

שבירת המיתוס השני – השורה התחתונה:

אין לכוח הרצון שלכם תפקיד חשוב בירידה ומשקל ובשמירה עליו!

המיקוד צריך להיות בהקניית הרגלים בתהליך נוח וחכם.

מודל "השביל בשדה הקוצים" –

  • השביל המוכר בשדה הקוצים מוביל אתכם תמיד למקום של משקל לא רצוי.
  • בתהליך נכון ניתן ליצור שביל אלטרנטיבי שמוביל למשקל רצוי.
  • בהדרגה השביל הקודם נעלם ומפסיק להיות דרך עבורכם.
  • בהיעדר שביל אחר תוכלו להמשיך ללכת תמיד בשביל הטוב עבורכם ולהתנהל נכון תזונתית.

מסקנה:

המיתוס לפיו "אני בעודף משקל כי אין לי כוח רצון" - נופץ!

"כדי לרדת במשקל אני צריך דיאטה דלת קלוריות"

מיתוס נוסף ומוטמע שיש צורך לנפץ, הוא המיתוס לפיו כדי לרדת במשקל יש לאמץ דיאטה דלת קלוריות. ההפך הוא הנכון! דיאטה דלת קלוריות עלולה להיות הסיבה העיקרית שבגללה שאתם לא מצליחים לרדת במשקל ולא רק זה, היא עלולה גם לגרום לכם לנזק בריאותי.

מה הנזקים של דיאטה דלת קלוריות?

דיאטה דלת קלוריות יוצרת חסרים במרכיבים חיוניים ואנרגיה ומכניסה את הגוף למגננה. גוף במגננה הוא חסכן ואוגר כל רכיב פוטנציאלי שמגיע אליו לשעת צרה – כלומר, במקום לשרוף שומן, הגוף שלכם שומר אותו בגוף יותר מבעבר.

דיאטה לא מאוזנת בין חלבון לפחמימה מפרקת את מסת השריר שלכם ופחות שרירים שווה פחות צריכה של אנרגיה! כלומר , אתם שורפים פחות קלוריות בכל יום.

מה הפתרון ? תכנית תזונה מאוזנת שמורכבת מכל מה שהגוף שלכם צריך.

שומרת על מסת שריר, מסייעת לכם ברכישת הרגלי תזונה בריאים בקלות וכך מובילה אתכם אל משקל היעד.

שבירת המיתוס השלישי – השורה התחתונה:

דיאטה דלת קלוריות לא תורמת לירידה במשקל.

להיפך דיאטה דלה ולא מאוזנת גורמת לנזקים ולעלייה במשקל.

מכניסה את הגוף למגננה וגורמת לו לאגור שומן.

מפרקת את מסת השריר וגורמת לפחות שריפת קלוריות יומית.

דיאטה מאוזנת שאינה דלת קלוריות מסייעת לכם לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן.

מסקנה: המיתוס לפיו " כדי לרדת במשקל צריך דיאטה דלת קלוריות" - נופץ

רוצים לדעת עוד על תכנית הדיאטה האחרונה שלכם? חייגו 072-371-3482

דיאטה השביל החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד