ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הטבח בג'רזי סיטי

הטבח בג'רזי סיטי: משפחות הנרצחים הגיעו להדליק נרות חנוכה

בצל הטבח הנורא שאירע בניו ג'רזי בו נהרגו ארבעה בני אדם, שניים מהם חרדים, הגיעו אמש למקום האירוע משפחות הנרצחים ואנשים נוספים להדלקת נרות חנוכה • "אני מאחל שחייהם של הנרות שלנו יאירו את החושך, ויקלו על הכאב של כל אלה שסבלו"

הטבח בג'רזי סיטי: משפחות הנרצחים הגיעו להדליק נרות חנוכה
זירת הרצח בג'רזי סיטי צילום: בחדרי חרדים

נרות חנוכה הודלקו במקום בו אירע הטבח הנורא בג'רזי סיטי בו נרצחו לפני שבועיים ארבעה אנשים - שניים מהם חרדים.

הרב משה שפירא ממארגני ההדלקה סיפר ל'ניו יורק טיימס' על ההרגשה: "הלילה הראשון של חנוכה ממש במקום הירי הזה, שיצר כל כך הרבה חושך ושליליות, יכול להביא אור וחיוביות" אמר והוסיף, "כשאנחנו חוגגים בזמן כזה, כמעט שבועיים מהירי הנורא, אנחנו מתחילים לחשוב מה המשמעות של החג."

בריאן אנסלם, תיאר ל'ניו יורק טיימס' על ההדלקה המרגשת והעצובה כאחד: "קצת אחרי השעה 18:30 בערב עמד יואלי גרינפלד ליד השולחן, מרחק מטרים ספורים מהמקום בו נרצחה אחותו, לאה מינדל פרענץ, עם מצית בצבע אדום נגע מר גרינפלד בלהבה כדי להדליק את הנר במרכז החנוכייה."

"אחותי מינדי הייתה מישהי שהאירה את העולם בחיוכה ובאישיותה היפה, והאירה עם חייה גם בברוקלין וגם בביתה החדש, ג'רזי סיטי" אמר אחיה יואלי גרינפלד. "כשאנחנו חוגגים את חג החנוכה, אני מאחל שחייהם של הנרות שלנו יאירו את החושך, ויקלו על הכאב של כל אלה שסבלו."

פרייר קראסקו, אלמנתו של מיגל דאגלס רודריגז, העובד הגוי שעבד במרכול הכשר, השתתפה גם היא בטקס ההדלקה, שם הגיע לראשונה מאז שבעלה נרצח.

הרב שפירא אמר לקהל שהגיע להדלקה, שלמרות שהקהילה זועזעה מההתקפה, הוא ויהודים אחרים עדיין הרגישו בטוחים בג'רסי סיטי. "המסר של חג החנוכה" אמר. "כי לא משנה היכן אנו נמצאים, האור תמיד ינצח על החושך. טוב תמיד ינצח רע."

למקום הגיע גם השוטר ריי סאנצ'ס, שנפצע במהלך הירי, והיה חלק מאלו שמנעו מהרוצחים להמשיך במעשי הטבח שלהם. הוא הוקף בילדים החרדים שלומדים בתלמוד תורה הסמוך למרכול, עם דלת אחת שמפרידה ביניהם, ועל פי החשד הרוצחים כיוונו דווקא לתלמוד תורה, אך הגעת השוטרים למקום תוך דקות בודדות, מנעה מהרוצחים להמשיך בזממם. הילדים הודו לשוטר ונתנו לו תשורה נאה.

ג'רזי סיטי ניו ג'רזי פיגוע נרות חנוכה הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד