י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החקירה נמשכת

אותיות פורחות באוויר: מאות התכנסו במקום החילול

מאות התכנסו בבית הכנסת באיאן "תפארת מרדכי שלמה - היכל יוסף" בעיר מודיעין עילית, לאחר הפגיעה הקשה הלילה וחילול ארון הקודש וספר התורה. בחקירה המשטרתית בעניין נמשכת

אותיות פורחות באוויר: מאות התכנסו במקום החילול
בית הכנסת וההיכל לאחר השריפה צילום: בחדרי חרדים

עצרת חיזוק והתעוררות נערכה לפני שעה קלה (שני) בבית הכנסת באיאן בשכונת גרין פארק במודיעין עילית, בהשתתפות מתפללי בית הכנסת ומאות מתושבי העיר לאחר חילול ארון הקודש וספר התורה. בין המשתתפים ניתן היה להבחין ברב קהילת באיאן בעיר הרב יחזקאל דרברימדיקר, רב חסידי ויז’ניץ הרב ישראל הר זהב, הרב ליפא ליוש, הרב שמואל קוריץ, ראש העיר יעקב גוטרמן, ונציג החסידים סגר”ע טוביה פריינד.

במקביל, פרסמה הקהילה כי ספר התורה שהועלה באש, נכתב לעילוי נשמת 'אודים מוצלים באש' שנתרם על ידי בתה שצברה שקל לשקל על מנת להנציח את זכרון הקדושים שנספו בשואה. "יחד נשלים ונכתוב ספר תורה חדש ונשלים את היכל הארון הקודש" נכתב בהודעה מטעם הקהילה.

"גם אם הגווילין נשרפו - האותיות הקדושות באוויר ויישארו אתנו לנצח. בימים אלו אשר עם ישראל תיקן את הפרצות שהיוונים פרצו בחומות המקדש, נתאגד כולנו ונתקן את פרצות המקדש מעט אשר חולל בצורה מזוויעה". במסגרת כך, פתחו בקמפיין גיוס המונים על מנת לכסות את הנזקים שנגרמו בהיכל הקודש על ידי מי ששלחו ידם בכל הקדוש והיקר.

לתרומות - לחצו כאן

מאז שעות הבוקר, חוקרי תחנת מודיעין עילית בפיקודו של רפ"ק צחי חלפון ממלא מקום מפקד תחנת מודיעין עלית, חוקרים את נסיבות הפריצה והונדליזם בבית הכנסת יחד עם חוקרי מז"פ. בשלב זה, במשטרה לא שוללים את ההיבט הלאומני, לצד החשד לפלילים.

ארון קודש שריפת בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד