י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

צהר והימין החדש לצד הרב שטרן: "החלטת וקנין מדיפה ריח רע"

חשיפת 'בחדרי חרדים': הסערה סביב הארכת מינויו של הגר"א שטרן - בימין החדש ובצהר מביעים תמיכה בהארכת המינוי ותוקפים • חבר הכנסת מתן כהנא מהימין החדש: "התנהלות שר הדתות מדיפה רח רע של שיקולים פוליטיים אשר אין להם מקום בשירותי הדת של מדינת ישראל"

צהר והימין החדש לצד הרב שטרן: "החלטת וקנין מדיפה ריח רע"
הרב שטרן לצד כהנא והרב סתיו צילום: צלמי פלאש 90

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את הקרב המתנהל מאחורי הקלעים סביב הארכת מינויו של רבה האשכנזי של ירושלים הגר״א שטרן - בסיעת הימין החדש ובארגון רבני צהר יוצאים למאבק כדי להאריך את כהונתו של הרב.

חבר הכנסת מתן כהנא מהימין החדש שיגר הבוקר (חמישי) לשר המשפטים ולשר הדתות בקשה לאשר את המשך כהונתו של רבה של ירושלים אשר הגיע לגיל 75.

כהנא כותב, "הרב שטרן נבחר כנציג הציונות הדתית אך משמש כרב העיר ירושלים על שלל גווניה ועדותיה. אני כותב את הדברים בשם הציבור הרחב, אך בעיקר בשם הציונות הדתית: פגיעה בכבוד רבניה אינה פעולה אשר יכולה לעבור לסדר היום".

עוד הוסיף כהנא, "למעשה, אני סבור כי בכל רגע בו נמשכת אי-הארכת כהונתו של הרב שטרן ישנה פגיעה חמורה בכבודה של תורה, בכבוד הציבור ובכבוד רבם. לפיכך, אני פונה ומבקש מכם כי התקנה להארכת מינויו תחתם בהקדם האפשרי, ויפה שעה אחת קודם".

כהנא האשים את השר לשירותי דת יצחק וקנין, "התנהלות שר הדתות בסוגיית הארכת כהונתו של הרב שטרן מדיפה רח רע של שיקולים פוליטיים אשר אין להם מקום בשירותי הדת של מדינת ישראל", אמר כהנא.

"אני מקווה כי שר הדתות יתעשת ויאשר את המשך כהונתו של הרב שטרן כרבה האשכנזי של העיר ירושלים. במציאות הפוליטית הנוכחית אין מקום להתנהלות פוגענית אשר מרחיבה את השסע והפילוג בין המגזרים השונים".

כאמור, גם בארגון רבני צהר יצאו בקריאה להאריך את כהונת הרב שטרן. רב הארגון דוד סתיו אמר, "הרב שטרן הינו אחד מבכירי תלמידי החכמים בדורנו המכהנים כרבני ערים. במהלך כהונתו התגלה הרב שטרן כמי שמשכיל לנהל דיאלוגים עם מגוון רחב של צבורים דתיים חרדים וחילוניים".

סתיו הוסיף ואמר כי, "הוא ידוע באישיותו הצנועה והענווה. קשה להאמין ששקולים פוליטיים זרים בנימוקים טכניים יגרמו לאי הארכת כהונתו".

מפלגת הימין החדש הגרא שטרן ירושלים הרב דוד סתיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד