י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מלוא הטנא בריאות: טיפים לחג השבועות

מה תהיה ה'הוצאה הקלורית' שתלוו בה את מאכלי הגבינה בחג השבועות? וכיצד ניתן לחסוך בה? • חני סקאל-פרילוק, דיאטנית 'לאומית שירותי בריאות', מביאה עבורכן רשימת טיפים

עוגת גבינה
עוגת גבינה



בנוסף לתענוג שבאכילת מוצרי החלב, יש להם חשיבות רבה לבריאות. חלב ומוצריו מבקר, כבשים ועזים מהווים מקור לאנרגיה זמינה, לחלבונים באיכות גבוהה, ומקור עיקרי לסידן.

לקראת החג, חשוב להקפיד על תזונה בריאה ומזינה ולא להיגרר להוצאה קלורית מיותרת.

המלצות לחג השבועות:

1. גבינות לא שמנות - מומלץ לבחור בגבינות של עד 5% שומן - בין אם אלו גבינות למריחה, גבינות מלוחות או גבינות לאפייה - להכנת המאכלים השונים.

2. יוגורט דל שומן - בבחירת יוגורט להכנת עוגות פשטידות וקינוחים, מומלץ להשתמש בכזה המכיל 1.5% שומן.

3. שמנת במקום יוגורט: ברוב המתכונים - אלא אם מצוין אחרת - ניתן להחליף את היוגורט בגבינת שמנת, שערכה התזונתי גבוה יותר.

4. יוגורט ללא סוכר: אכילת יוגורט מהווה אספקה חיונית של חיידקים ידידותיים וחשובים לבריאות המעיים, לכן רצוי לבחור בכזה ללא תוספת סוכר.

5. לזנוח את הבצק. במאפים כגון עוגות גבינה, התרומה של הבצק הפריך לסך הקלוריות והשומן של המאפה, בשל החמאה או המרגרינה הנמצאים במרכיבים שלו, הינה גדולה. ניתן לוותר על בצק במקרים כאלה ולהכין טורט גבינה ללא בצק.

6. רוטב עם קוטג' - במקום רוטב שמנת כבד ועמוס קלוריות ושומן, כדאי להכין רוטב לפסטה על בסיס גבינת קוטג', בשילוב גבינות פטה ובולגרית 5% עם מעט גבינת פרמזן, המשדרגת את הטעם.

7. תיבול עצמי של גבינות. במקום לקנות גבינות מתובלות מוכנות ("בטעם שום שמיר" או "עם תוספת זיתים"), ניתן לקחת גבינות לבנות 5% בטעם טבעי ולתבל באופן עצמאי עם עשבי תיבול טריים כגון נענע, בזיליקום או שמיר ולהפוך אותם למטבלים מעניינים ובריאים.

8. ירקות לצד גבינות. כתוספת למגוון גבינות עשיר, מומלץ להגיש ירקות חתוכים כגון כרובית, ברוקולי, רצועות קישואים טריים ופרוסות חצילים בגריל, על מנת לתת תחושת רעננות בפה ולהעניק לגוף את התכונות התזונתיות הטובות שבירקות.
חג השבועות גבינה מאכלי חלב חני סקאל-פרילוק לאומית שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד