י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתנגד לחוק הגיוס

הרבי המקרב שמתגורר בשכונה היוקרתית: הצצה לחצר מפארשעי

מי אתה האדמו"ר מפארשעי שבבית מדרשו אירע הפיגוע במוצאי שבת במונסי • 'בחדרי חרדים' בפרופיל מיוחד לדמותו של האדמו"ר הרה"צ רבי לייבוש רוטנברג  - הרבי והקהילה היוקרתית שמקרבת כל אחד ואחד • נחשב לקיצוני ומתנגד לחוק הגיוס הישראלי שעורר פולמוס נרחב 

הרבי המקרב שמתגורר בשכונה היוקרתית: הצצה לחצר מפארשעי
הרבי מפארשעי צילום: באדיבות המצלם

הניסיון לרצח והאנטישמיות במוצאי שבת בשכונת פארשעי במונסי השקטה, שמה לה באור הזרקורים את האדמו"ר מקוסון פארשעי שבית מדרשו מוצב במרכז השכונה. 

לחרדים בארץ בכלל ולישראלים בפרט, הרבי מפארשעי אינו מוכר כלל וכלל, שכן גם השם שבו הוא מכונה קשה להגייה ורבים מהעיתונאים דפקו את ראשם בבוקר, איך רושמים ואומרים את שם החסידות והשכונה שבה אירע הפיגוע האנטישמי.

'בחדרי חרדים' יצא להתחקות סביב הרבי מפארשעי המוכר היטב בניו יורק ואחיו האדמו"רים פזורים ברחבי העולם. אחיו משמשים כאדמו"רים בפלטבוש, בלייקווד, בלונדון, ובפאתי שיכון סקווירא. ואחד נוסף האדמו"ר מראזלא מכהן בעיר ביתר.

הרבי שעמד בעוז ובגאון בשעת הפיגוע ואף בירך 'הגומל' וחיזק את חסידיו נקרא הרה"צ רבי חיים יהודה לייבוש רוטנברג, מגזע אדמו"רי קוסון והוא מצעירי בניו של אביו האדמו"ר רבי מנחם ישראל זצ"ל, שהתגורר תחילה בברונקס ולאחר מכן כיהן בבורו פארק, שם נמצא בית מדרשו "עטרת שלום".

אמו היא הרבנית פרידא גיטל רוטנברג ע"ה, בתו של הגאון הקדוש רבי מאיר יוסף רובין מקרעסטיר הי"ד, ונינתו של הצדיק המופלא רבי ישעיה מקרעסטיר זצ"ל, עברה את ימי הזעם במלחמה האיומה וקידשה שם שמים בעוז רוח מול הצוררים.

הרבי מתגורר בשכונה היוקרתית בשם 'פארשעי', שם המשיך את הנהגת בית המדרש שהקים חמיו הרב רוטנברג, בית המדרש מאוד פעיל בשם 'קהל נצח ישראל' ואוכלוסיית המתפללים בבית המדרש מסוג מודרני והרבה נגידים בעלי ממון נוטלים חלק בקהילה של הרבי.

בית מדרשו של הרבי מושתת על קירוב ולקרב עוד ועוד אנשים, רבים שאינם מוצאים את מקומם בבתי כנסת אחרים מצאו את מקומם דווקא בבית מדרשו של הרבי מפארשעי שבלבו הגדול מקרב כל יהודי באשר הוא. זמרים רבים גם כן מצאו את מקומם בבית מדרשו של הרבי. 

הרבי מברך 'הגומל' הבוקר בבית מדרשו

כך למשל בערב חג השבועות האחרון פורסם המחירון של הפרחים שיקשטו את בית מדרשו של האדמו"ר בחג השבועות, שם נראה שמשקיעים הרבה בכל מה שקשור לקישוטים של בית הכנסת והם פרסמו מחירון שהוא כמובן בדולרים.

על פי המחירון: קישוט ארון הקודש עלה 720 דולר, קישוט מקומו של הרבי מפארשעי עלה 500 דולרים. קירות בית המדרש 120 דולר וקישוט הבימה של בית המדרש 500 דולר, לצד מחיר קישוט הכתר של ספר התורה שמסתכם רק ב - 180 דולר.

כך גם הקידוש המיוחד של החג בבוקר, ביום טוב הראשון עלות הקידוש 1250 דולר, וביום השני עלות הקידוש 625 דולר.

האדמו"ר המכהן כרב קהילה לעשרות משפחות המתגוררים סביבו, ידוע בהשקפותיו נגד המדינה, ובאסיפת רבנים שהתקיימה במונסי לפני מספר שנים, הוא נשא שם נאום חוצב להבות נגד גזירת הגיוס בארה"ק. דבריו עוררו סערה באסיפה והם הושתקו על ידי האדמו"ר מהר"א מסאטמר, שהתווכח ארוכות עם הרבי מפארשעי וחילופי הדברים בין האדמו"רים תועדו במצלמות הוידאו שהיו במקום.

האדמו"ר מפארשעי, שהיה מיוזמי האספה, טען כי סגן השר מאיר פרוש המעורב בנושא ובקיא בפרטי החוק הקיים הוזמן - אך סירב להשתתף בכינוס.

סגן השר מאיר פרוש שיגר מכתב לרבנים שהשתתפו, בעקבות טענות שהעלה הרבי בכינוס. פרוש התייחס במכתב רשמי שנכתב על בלנק של 'אגודת ישראל' בירושלים וכתב בנוגע לנאמר בישיבה על ידי האדמו"ר מפארשעי, כי  סירב להתייצב על אף שהוזמן, ובפירוט רב ומלא, כמעט שעה אחר שעה ושיחה אחר שיחה, הוא מפרט מי דיבר איתו ומה, מה היו תנאיו להשתתפות - שיוזמן רשמית על ידי רב או נציג אגודה, כדי שלא יובך במקום - ועם מי שוחח.

"הזמנה", טוען פרוש "לא קיבלתי, על אף שהבעתי נכונותי גם להיפגש עם ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי מלכיאל קוטלר וגם להגיע שוב מישראל במיוחד לאסיפה".

"הרבי ידוע כאדם מוכשר מאוד, ויורד אל העם והקהילה שלו, למשל בריקודי מצווה טאנץ שאדמו"רים אחרים לא היו מסכימים לרקוד לדוגמה בסוג של משפחות מודרניות, פעמים רבות הסתובבו ברשת סרטונים של הרבי שרבע'ס אחרים לא היו נוהגים כך, אך הפשטות של הרבי היא לשם דבר. הרבי הוא גם בעל דעה מגובשת בכל עניין ועניין" מספרים החסידים ל'בחדרי חרדים'.

בתקופה האחרונה כך אומרים החסידים חדל הרבי מלהשתמש בשם קוסון הוא נקרא האדמו"ר מפארשעי בלבד.

כעת אסון ירד על הקהילה בפיגוע הרצחני שבו נפצעו בניו של הרבי ומתפללי בית המדרש שבאו להדלקה וטיש מלווה מלכה לרגל סיום ימי החנוכה. 

הרבי בהדלקת נר חנוכה השנה. צילום: מגזין די וואך

הרבי מפארשעי מונסי פרופיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד