כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"תהיה תגובה קשה"

25 הרוגים בעקבות המתקפה האמריקנית בעיראק

‏התקיפה האמריקנית בעיראק - מספר ההרוגים עלה בלילה ל-25 ועוד עשוי לעלות, מספר הפצועים עומד על 51 • "תהיה תגובה קשה נגד הכוחות האמריקניים"

25 הרוגים בעקבות המתקפה האמריקנית בעיראק
מחאות בעיראק צילום: צילום מסך

‏התקיפה האמריקנית בעיראק - מספר ההרוגים עלה בלילה ל-25 ועוד עשוי לעלות, מספר הפצועים עומד על 51.

סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות השיעיות, אבו אל-מוהנדיס, צוטט הלילה: "תהיה תגובה קשה נגד הכוחות האמריקניים בעיראק". גורמים במיליציות לאל-אח'באר: התקיפה מחייבת תגובה לא סטנדרטית. כך דווח עומרי חיים, בכאן 11.

‏עוד דווח כי מקורות בכירים במיליציות השיעיות אמרו לעיתון אלאח'באר כי, "האמריקנים טעו בהערכה וכי תגובתם לא הייתה פרופורציונאלית"; ולכן הדבר מחייב, "להגיב תגובה שאינה רגילה אלא כזו המתאימה בממדיה לתקיפה האמריקנית".

התקיפה ‏של ארה"ב הגיעה לאחר תקיפות של מיליציות איראניות על מתקני צבא אמריקאיים ובעלות בריתה, ארה"ב תקפה מיליציה פרו איראנית בגבול בין עיראק וסוריה. האמריקנים טוענים שמדובר במהלך הגנתי, כתגובה על הרג אזרח אמריקני בבסיס בעיראק.

‏גדודי חיזבאללה בהודעה ראשונה לאחר מכן, "חובה על כולם לפעול כדי להוציא את הנוכחות האמריקנית בעיראק שהפכה לנטל על המדינה ומקור לאיום ולהתקפות נגד הכוחות העיראקיים"

‏לפי סקיי ניוז, רקטות נורו לעבר בסיס א-תאג'י, צפונית לבגדאד, היכן שיש גם נוכחות אמריקנית. אל-ערביה שם דווח על פינוי של עשרות עובדים אזרחים משגרירות ארצות הברית בבגדאד.

שר החוץ ישראל כץ הגיב על התקיפה, ‏"הודעת הפנטגון שכוחות אמריקאים תקפו 5 מוקדים של ארגון כתאב-חיזבאללה בעיראק ובסוריה, כתגובה על התקפות כנגד כוחות הקואליציה בעירק, היא נקודת מפנה במציאות האזורית מול התנהלות איראן וגרורותיה. אם האיראנים יטעו בהבנת מהותה ועוצמתה של ארה״ב הם יספגו מהלומות שלא ספגו מעולם."

בינתיים המיליציות השיעיות הודיעו בלילה שמספר ההרוגים בשורותיהם עלה ל-25 ומספר הפצועים עומד על 51. ג'וואד כאזם א-רביעאווי, בכיר מטעם ארגון הגג של המיליציות אמר כי מספר ההרוגים עשוי לעלות כיוון שיש פצועים במצב קשה מאוד.

במקביל, הערוץ האיראני אל-עאלם וכלי תקשורת נוספים בעיראק ציטטו הודעה של סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות, אבו מהדי אל-מוהנדיס, שאיים בתגובה קשה נגד הכוחות האמריקניים ואמר שדמם של ההרוגים והפצועים לא יישפך לשווא. כך דווח רועי קייס בכאן 11

עיראק אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד