י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"רציתי להעביר מסר"

חבר הפרלמנט החרדי הדליק חנוכייה ועורר סערה • צפו בתיעוד

כשמאחוריו עץ אשוח, המסמל את חג המולד של הנוצרים, הדליק חבר הפרלמנט החרדי בבלגיה, חנוכייה עם שמונה נרות והעלה תיעוד לרשתות החברתיות. חבריו לפרלמנט ובתקשורת זעמו • "רציתי להעביר מסר של אדיבות, לספר לעם הבלגי על חג האורות היהודי", הסביר פרייליך

חבר הפרלמנט החרדי הדליק חנוכייה ועורר סערה • צפו בתיעוד
מיכאל פרייליך עם החנוכיה שהדליק צילום: באדיבות המצלם

חברי פרלמנט וכלי תקשורת בבלגיה תקפו את מיכאל פרייליך, חרדי, חבר פרלמנט ממפלגת הימין NVA, שהדליק חנוכיה בבית הפרלמנט במדינה.

המבקרים טענו כי "אין מקום לדת בפוליטיקה, החילוניות חייבת להיות מוחלטת", גם חברים ממפלגתו של חבר הפרלמנט החרדי, יצאו נגדו. כך דיווח איתמר אייכנר ב-Ynet.

המקרה אירע בבית הפרלמנט הבלגי, פרייליך תיעד את עצמו ואת ילדיו מדליקים נרות חנוכה, הוא בירך את חבריו בברכות חג מולד שמח, חנוכה שמח ושנה טובה. "רציתי להעביר מסר חיוני של אדיבות במהלך החגים, ולספר לעם הבלגי על חג האורות היהודי, חנוכה, שלא ידוע לרוב התושבים. ילדיי הדליקו איתי את החנוכיה במטרה לקדם את ערכי החג המשפחתי הזה", סיפר פרייליך.

פוליטיקאים וכלי תקשורת לא אהבו את מעשיו, ביקרו אותו, והאשימו אותו כי "הכניס דת לפלרמנט", וכי "החילוניות חייבת להיות מוחלטת". בין המבקרים הייתה חברת פרלמנט מוסלמית מטעם המפלגה הירוקה, חפזה אל באזיאוי, שגרסה כי מפלגת הימין של פרייליך "מתאימה את עמדתה בנוגע לחבישת סמלים דתיים", תוך שהיא מתייחסת להתנגדות המפלגה לחבישת כיסוי-ראש על ידי מוסלמים בבלגיה.

מפלגתו של פרייליך יצאה להגנתו, והודיעה כי "אינה מפלגה דתית או אנטי-דתית, זכותו המלאה של חבר פרלמנט לעשות כרצונו, כפי שעשה". חבר הפרלמנט החרדי הגיב, "אני אמשיך להאמין בכך שאנחנו צריכים לחבק את המורשת שלנו, ולא להתבייש ברקע התרבותי שלנו. המפלגה שלי לא נשלטת על-ידי דת, אלא בידי ערכים משותפים של דמוקרטיה, שוויון וחלוקה בין מוסדות הדת לבין המדינה. עם זאת, יש להגביל את החלוקה - אנחנו לא צריכים הפרדה בין דת לבין מדינה, כפי שכמה אתאיסטים-מיליטנטים מנסים לקדם".

מיכאל פרייליך הפרלמנט בבלגיה הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד