י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשבר בציונות הדתית

סמוטריץ' מוכן לוותר ומזהיר מתסריט האימים

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מגיב היום לראשונה לאיחוד בין עוצמה יהודית לבית היהודי. הוא פונה לאנשי הציונות הדתית ודורש מהם איחוד מלא של שלל הפלגים ובנוסף הוא מבקש לערוך סקר שישקף את רצון הבוחרים ומזהיר מאחוז החסימה • צפו

סמוטריץ' מוכן לוותר ומזהיר מתסריט האימים
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש90

לאחר ששמר על שתיקה מאז נחתם ההסכם הפוליטי בין הבית היהודי לעוצמה יהודית, יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ מתייחס לראשונה למצבו הפוליטי וממשיך להתעקש על פתיחת השורות ואיחוד מלא. לטענת סמוטריץ', הוא מוכן לוותר על תפקידו ומקומו כשבנוסף הוא מעלה חשש כי הרשימה לא תצלח את אחוז החסימה.

השר סמוטריץ' פרסם היום (שלישי) סרטון בו הוא מתייחס למצב הפוליטי בציונות הדתית: "כפי שבוודאי שמתם לב, בשבוע וחצי האחרונים גזרתי על עצמי שתיקה. סברתי, ואני עדיין סבור, שהמחלוקות והמריבות מזיקות לנו ומאוד לא נכון לנהל אותן בתקשורת, בתדרוכים והאשמות הדדיות". סמוטריץ' מציין, כי "הנציגות הפוליטית של הציונות הדתית, נמצאת במשבר ובתקופת בירור גורלית שכמוה לא היתה שנים רבות".

סמוטריץ ממשיך להתעקש על מיזוג שתי המפלגות בציונות הדתית למפלגה אחת וכן לעריכת סקר נרחב על המיקומים ועל ראשות המפלגה: "קראתי לבצע מיזוג מלא של מרכזי המפלגות כדי להגיע למפלגה אחת ורשימה מאוחדת באמת שתשקף בהרכבה את רצונו ומאוויו של הציבור – אך לצערי לא נענתי".

במענה לשמועות כי הוא מנסה להדיח את הרב רפי פרץ מראשות המפלגה המאוחדת אומר סמוטריץ': "אין זה משנה בכלל מהו המקום בו אשתבץ ברשימה המאוחדת, אני או חבריי באיחוד הלאומי", לדבריו, "אני לא מבקש את המקום הראשון, גם לא את המקום השני או השלישי, אפילו לא מבקש מקום ריאלי. אני גם לא מבקש תפקיד בכיר או זוטר או כלשהו. כל שאני מבקש ודורש הוא – לקבל מנדט מהציבור".

סמוטריץ' חותר לתאריך הגשת הרשימות בעוד כשבועיים לאחר שהרים ידיים מהאפשרות לקיום פריימריז ולכן הוא דורש לצאת אל הציבור במהלך פומבי, מוסכם ומשותף, באמצעות עריכת "משאל גדול", סקר רחב שיבחן את עמדתם ורצונם של עשרות אלפי מצביעים פוטנציאלים שלנו, שיערך על ידי מכון סקרים מוסמך. עוד מבקש סמוטריץ', כי נציגים ואישי ציבור מוסכמים ינהלו את הסקר יחד עם מכון סקרים מקצועי. תיעשה הכנה בקרב הציבור להבנת הסקר, השאלות יפורסמו מראש, וכך גם המתודולוגיה. הכל יעשה בגילוי ובשקיפות במדגם גדול בהרבה מהרגיל – וכולנו נהיה מחויבים לתוצאות.

סמוטריץ' גם מעלה את תחריש האימים על השולחן והאפשרות כי הסיעה המאוחדת של הציונות הדתית תישאר מתחת לאחוז החסימה: "לא ארצה להיות בכל מחיר חלק מרשימה שתסתכן סביב אחוז החסימה על רקע התעלמות מרצון הציבור. זה לא אחראי, ועל הכף, כאמור, מונח גורל המדינה" הוא מבהיר.

בצלאל סמוטריץ' איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד