י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות החוסר

ליצמן יוזם: הקמת מפעל לייצור חיסונים בישראל

בעקבות המחסור בחיסונים נגד השפעת, שר הבריאות יעקב ליצמן מנסה ליזום הקמת בית חרושת לייצור חיסונים בישראל • עד היום החיסונים מיובאים מחו"ל על פי ביקוש משרד הבריאות וקופות החולים

ליצמן יוזם: הקמת מפעל לייצור חיסונים בישראל
חיסון, אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

החיסונים נגד השפעת אזלו כמעט לגמרי מקופות החולים, ומשרד הבריאות עובד כל העת על הזמנת מנות חיסון נוספות מחו"ל. החיסון אינו מיוצר בארץ, ומיוצר מדי שנה בהתאמה לתחזית השפעת העונתית, בהתאם להערכות ארגון הבריאות העולמי. 

לאחר היצור מזמין משרד הבריאות יחד עם קופות החולים חיסונים לפי צפי ההתחסנות, שהשנה היה נמוך ולכן הוזמן מלאי חיסונים קטן.

בעקבות המחסור, פנה שר הבריאות יעקב ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקש ממנו לתמוך בהקמת מפעל חיסונים ראשון בארץ.

"אין חולק כי מתן חיסון נגד שפעת הוא הכלי היעיל ביותר להתמודדות עם אירועי שפעת עונתית. תעשיית החיסונים העולמית היא ריכוזית ומצומצמת (לכל חיסון ישנם יצרנים בודדים) ומסיבה זו מספר מדינות בחרו, לאחר אירוע השפעת ב־2009, להקים מפעלי חיסון בשטחן", כתב ליצמן.

"על מנת שלא נגיע למצב של חוסר בחיסונים, נעשתה עבודת מטה במשרד הבריאות, כולל בחינה כלכלית של החלופות השונות, ונמצא כי הקמת מפעל חיסונים בעל יכולת ייצור עצמאית של חיסוני שפעת היא החלופה המועדפת לישראל. יכולת זו תבטיח עצמאות תפקודית ויכולת מתן מענה שלם להיקפי אוכלוסייה גדולים, ללא תלות בחברות התרופות הרב־לאומיות".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב התייחס להצעה ואמר: "רצף של שנתיים עם שפעת חריגה יחסית מוכיח לנו שיש צורך אמיתי בהקמת יכולת ייצור חיסונים בארץ. מפעל כזה יהיה מוקד ידע עם פוטנציאל פיתוח מקצועי ויבטל את התלות שלנו בחברות התרופות"

יעקב ליצמן משרד הבריאות חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד