י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסרטון שעורר סערה

זעם בישראל ביתנו: המליצו למחוק ולהתנצל

גם בתוך 'ישראל ביתנו', יש מי שהבינו כי הסרטון המסית שפרסם אתמול חברם אלכס קושניר, חרג מכל פרופורציה. רבבות התגובות החריפות עשו את שלהן ועל פי דיווח ב'מעריב', הומלץ לח"כ למחוק אותו ולהתנצל על הדברים הקשים שהשמיע 

 זעם בישראל ביתנו: המליצו למחוק ולהתנצל
קושניר וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ב'ישראל ביתנו' מסרבים הבוקר (רביעי) להסתיר את זעמם על חבר הכנסת הזוטר ברשימתם, אלכס קושניר, לאחר שפרסם סרטון מסית כנגד ציבור שומרי ההלכה שעורר זעם רב בקרב הציבור כולו, כשההתקפות כוונו לעבר יושב ראש המפלגה חבר הכנסת אביגדור ליברמן.

כתבת 'מעריב' אנה ברסקי דיווחה כי במפלגת 'ישראל ביתנו' זועמים בעקבות "סרטון טהרת המשפחה" שפרסם חבר הכנסת קושניר. במפלגה טוענים כי קושניר עשה את הסרטון על דעת עצמו, ולטענתם הפרסום "גרם נזק".

חבריו לרשימת 'ישראל ביתנו' המליצו לחבר הכנסת המסית למחוק את הסרטון שכבר זכה ל-91,000 צפיות, 1,040 תגובות, לעומת 16 שיתופים ו-157 פיברוטים בלבד, וכן היו מי שהמליץ לקושניר להתנצל על דבריו כדי להנמיך את הלהבות.

בראיון הבוקר לתוכנית 'קלמן ליברמן' ברשת ב' סירב קושניר לחזור בו מדבריו והבהיר כי ‏"לא רציתי לפגוע באף אחד", ולדבריו, "הדוגמא אולי הייתה מיותרת" כאשר במענה לשאלת המראיינים: מה זה אומר על הדרך של ישראל ביתנו שסרטונים בניחוח מסית מתפרסמים שוב ושוב, בחר קושניר לסיים את השיחה מיוזמתו.

כזכור, שעה בלבד לאחר שב'ישראל ביתנו' טענו אתמול כי התקשורת החרדית והעסקנים החרדים הם אנטישמיים, אחד מחברי הכנסת האלמוניים מהסיעה העונה לשם 'אלכס קושניר', שחרר סרטון הסתה נוסף, בו הוא האשים את החרדים בעומסים בבתי החולים.

בסרטון הוא מתייחס לנושא טהרת המשפחה, וטוען באופן הזוי כי "קופות חולים מסבסדות בדיקות בטהרת המשפחה, התור נקבע מעכשיו לעכשיו והתוצאה מדווחת לרב. זה קורה על חשבון תקציבי הבריאות" טען הח"כ בלהט.

עוד טען הח"כ, כי "זה קורה על חשבון אותם אנשים ששוכבים במסדרונות, ששוכבים בבתי החולים, זה קורה על חשבון אלה שמחכים לבדיקות רפואיות חודשים או על חשבון מי שמחכה להתחסן".

"מה יהיה השלב הבא?" תהה נציגו של ליברמן, "תשלחו לקולונוסקופיה כדי לבדוק שהם אכלו כשר? או תעצור אנשים ברחוב כדי לוודא שהם עשו ברית מילה? - אנחנו חייבים לעצור את זה, לעצור את הכפייה הזאת" טען הח"כ האנטישמי.

בכירים במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לסרטון ההסתה. השר רפי פרץ אמר: "תחושת קבס. הגזענות הזו היא חרפה, הסרטון הזה הוא יריקה בפנים לכל מי שמסורת ישראל ויהדות חשובה לו והוא צריך להיות מחוץ לכל שיח פוליטי. בושה שככה ניראה השופר של ליברמן".

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני הגיב אף הוא לסרטון ואמר: "הדברים שאמר נגד ההלכה היהודית וההסתה הנלווית להם מזכירים משטרים אפלים, שעברנו אותם ונעבור גם טיפוסים כמו אלכס קושניר, שמנסה לרצות את הבוס שלו, שמנסה בכוח לסחוב את מערכת הבחירות לנושאי דת ומדינה. לא הדת אכפת לו ולא המדינה. את איווט מעניין רק ליברמן".

השר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב גם הוא וכתב: "הסרטון הבא מבית היוצר של ⁦‪אביגדור ליברמן, רבנים שוחטים ילדים של גויים ומשתמשים בדמם לאפיית מצות. הלוואי ויכולתי לחשוב שהשקרים האלה נובעים מבורות. אבל הם נובעים משנאה. אנטישמיות קלאסית במדינת היהודים. בושה".

טהרת המשפחה ישראל ביתנו סרטון ההסתה אלכס קושניר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד