י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כדאי לעקוב

דיכאון חורף? אלו הסימנים שיבשרו לכם אם אתם בבעיה

החורף משאיר בנו סימנים שונים, ויש גם את דיכאון החורף שעשוי להכניס אותנו למיטה, לגרום לנו לשינויים במשקל או בקבלת החלטות. כדאי לעקוב ולבדוק, ובמקרה של חשש - אין בושה ללכת לקבל עזרה

דיכאון חורף? אלו הסימנים שיבשרו לכם אם אתם בבעיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

דיכאון עונתי, או דיכאון חורף, הוא מושג שמעוגן תחת מעטה רפואי והוא בא להסביר הפרעה נפשית מסוימת. אנחנו משתמשים במונח דיכאון חורף כדי להסביר את הדכדוך שאופף אותנו, בעיקר כאשר צריכים לחזור הביתה מיום לימודים או עבודה כשבחוץ כבר חשוך.

אך אם כבר מדברים על דיכאון קל, כדאי לשים לב לפרמטרים הבאים ולבחון אותם. אם הם קיימים בכם, כנראה אתם צריכים לבקש מעט עזרה:

  1. ירידה בהנאה – אם נהגתם לצאת עם חברים, לאכול במסעדות או לעשות פעולות שונות באופן קבוע ופתאום אתם מרגישים ירידה ברצון הזה. אתם נותנים הרבה תירוצים כמו חוסר זמן או לחץ בעבודה, או תירוצים אחרים, אך בפנים אתם מרגישים פשוט חוסר הנאה לעשות את אותן פעילות.
  2. שינוי במשקל – השמנה פתאום או להפך, ירידה במשקל, הם סימנים של הפרעות אכילה בגלל שינויים במצב רוח. כל אחד חווה את השינויים במשקל באופן אחר, עליה או ירידה.
  3. שינוי בהרגלי שינה – כמו בתזונה, גם בשינה אנשים יחוו את הדיכאון הקל בצורה שונה, או בפיתוח נדודי שינה, או שדווקא יתחילו לישון הרבה יותר. עייפות היא תסמין עליו מדווחים רוב האנשים שסובלים מדיכאון קל.
  4. חוסר ריכוז – אנשים שמפתחים דיכאון קל, חשים חוסר מנוחה ואי שקט שפוגעים בהם בבית ובעבודה.
  5. חוסר החלטיות – אנשים שסובלים מדיכאון קל לא שלמים עם בחירות משמעותיות שלהם בחיים והם מטילים ספק או חרטה באופן קבוע ובולט, בהחלטות שלהם.
  6. ביקורת רבה – אנשים אלו מדברים על עצמם בזלזול מופגן, או מבקרים את עצמם, פנימית או חיצונית, ומחפשים הערכה שלילית מאחרים, כדי לחזק את מה שחלש בתוכם.
  7. התפרצויות זעם – אם הייתם רגועים יותר ופתאום דברים מעצבנים אתכם, או מוציאים אתכם משלוותכם, שימו לב שזה שינוי שאמור להדליק נורה אדומה.

באופן כללי כדאי תמיד לעקוב אחר מצב הרוח, לבדוק שאנחנו נמצאים בסביבה שאוהבים, ולהקפיד על פעילות גופנית שנמצאה על פי מחקרים, יעילה נגד מצבי רוח רעים.

דיכאון חורף זמן חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד