כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המשטרה קבעה: פעולת איבה

תעלומה מטרידה: מי ירה לעבר רכבו של החרדי "לא זכור לי ששמעתי רעש"

פיגוע ירי לא שגרתי. חרדי תושב ביתר עילית גילה ביום שישי בגג רכבו חור שנוצר מקליע. במשך השבת הוא לא היה רגוע ובמוצאה החליט לגשת לתחנת המשטרה, שם קבע חוקר מז"פ כי מדובר חד משמעית בפיגוע ירי | "מה שבעיקר מטריד אותי, שהקליע פגע בגג ברכב, זה מעט מעל ראש הנהג"

תעלומה מטרידה: מי ירה לעבר רכבו של החרדי "לא זכור לי ששמעתי רעש"
אילוסטרציה צילום: unsplash

חרדי גילה למפרע שניצל ככל הנראה מפיגוע ירי: רכבו של תושב ביתר עילית נפגע מקליע. מתי ואיפה? לא ברור. אולם חוקר מז"פ שבדק את הפגיעה, קבע כי מדובר בקליע, כאשר נקבע שככל הנראה מדובר בפיגוע לאומני.

בבוקר יום שישי שעבר, תושב ביתר עילית הבחין בפגיעה מוזרה על גג רכבו, מעל מושב הנהג. הוא צילם את הפגיעה ושלח לחבר, שהעריך כי מדובר בפגיעה של קליע. במשך השבת, האברך לא היה רגוע, וניסה להבין מי רצה לפגוע בו.

במוצאי שבת נסע עם רכבו לתחנת המשטרה בביתר עילית, ובחשש סיפר ליומנאי כי גילה פגיעה ברכבו, ואולי מדובר בירי. לאחר שהגיש תלונה, הגיע למקום חוקר מז"פ (זיהוי פלילי). "זה חד משמעית ירי" קבע החוקר.

פגיעת הירי בגג הרכב

"החוקר שצילם את הרכב ופגיעת הקליע, אמר בצורה חד משמעית שמדובר בירי" אומר הנהג ל'בחדרי חרדים'. הנהג, עובד באיזור התעשייה עטרות, נוסע מידי יום הלוך וחזור לעבודה. "לא זכור לי ששמעתי רעש מוזר, אבל באופן קבוע אני שומע מוזיקה, כך שייתכן ולכן לא שמעתי".

ביום רביעי הוא ניקה ידנית את רכבו, ולא הבחין בפגיעה. גם ביום חמישי ניקה את הרכב ולא הבחין בדבר. "מדובר בנסיעה קבועה שלי של כ-20 קילומטר מביתר לעטרות, וחזור", מספר הנהג.

לדבריו, במשטרה לא שיתפו אותו בהערכה היכן בוצע הירי לעבר הרכב, אבל הוא קיבל אישור משטרתי כי הרכב נפגע פעולות איבה. "נסיבות האירוע מעלות יסוד סביר להניח כי הנזק נגרם כתוצאה מפעולות איבה נגד ישראל" נכתב במסמך המשטרתי.

אישור המשטרה

היכן בוצע הירי? קשה להאמין שזה קרה בכביש בגין או בביתר עילית. להערכת הנהג, זה קרה מעטרות עד לכביש בגין, או ממחסום המנהרות לכיוון ביתר עילית, אולי באיזור הכפר חוסאן הסמוך לעיר.

"מה שבעיקר מטריד אותי, שהקליע פגע בגג ברכב, זה מעט מעל ראש הנהג, קצת לכיוון הנוסע. ברוך השם הקליע לא חדר לפנים הרכב, ונתקע מיד לאחר שחדר את פח גג הרכב", מסכם הנהג בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

פגיעת הירי בגג הרכב

ממשטרת ישראל נמסר כי עם הגשת התלונה נפתחה חקירה, וכי הממצאים שנאספו על ידי המז"פ נשלחו לבדיקת מעבדה.

פיגוע ירי פעולות איבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד