י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עובדים בשדה ואנשי ביטחון

המשטר הסורי עצר חשודים בסיוע לחיסול סולימאני

עוד בטרם בחרו את הדרך להגיב לחיסולו של קאסם סולימאני, באיראן מחפשים את הסייענים שהסגירו את מיקומו ומסלולו של סולימאני. במסגרת המאמצים הללו נעצרו כבר כמה חשודים, ביניהם עובדים בשדה התעופה בדמשק וגם כמה תושבי בגדאד 

המשטר הסורי עצר חשודים בסיוע לחיסול סולימאני
אילוסטרציה צילום: unsplash

העיתון הערבי 'א-שארק אל אווסאט' דיווח היום (שלישי) כי כוחות המשטר הסוריים בצעו מעצרים של חשודים בהדלפת מיקומו של מפקד 'כוח קודס' של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני שחוסל בעיראק בשבוע שעבר.

על פי העיתון היוצא בלונדון, החשודים שנעצרו הם עובדים בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, ממנו יצא סולימאני לבגדאד. את המידע הדליפו דיפלומטים סורים שביקשו להישאר בעילום שם.

בנוסף נעצרו גם עובדי חברת התעופה שהטיסה את סולימאני "כנפי הלבנט" הפועלת מסוריה, אנשי האבטחה של שדה התעופה ומספר אזרחים תושבי בגדאד.
האמריקנים, כפי הנראה לא מתרגשים מאיומי איראן. במסיבת עיתונאים אמר היום מזכיר המדינה מייק פומפאו, כי "לאיראן יש קשרים ענפים עם שלל קבוצות חמושות ברחבי המזרח התיכון ומנהל יחסים גם עם טאליבן. איראן פועלת לפגיעה בניסיונות להשיג הסכם שלום באפגניסטן. קאסם סולימאני תרם למעשי טבח במאות אלפי סורים ובאינספור פעולות טרור.
אני לא מעוניין להגיב על ההחלטה לא להוציא ויזת כניסה לשר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף. הנשיא טראמפ היא ברור כשאמר שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. הטענה שסולימאני היה בשליחות דיפלומטית בבגדד הוא סיפור שנועד לצורכי תעמולה. ההחלטה לחסל את סולימאני היתה נכונה. הוא תכנן שלל תקיפות נגד יעדים אמריקניים. לאחר עזיבת הסכם הגרעין פעלנו כדי לבודד את איראן. הסנקציות שלנו נגד איראן יפגעו קשות בתקציב טהרן לשנת 2020", כך פומפאו.
מעצרים סוריה קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד