י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פנטזיה נוסח טהראן

המפקד האיראני: חיילים אמריקאים שנפצעו - פונו לישראל

במסיבת עיתונאים שקיים מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה, הוא טען כי חיילים אמריקנים פצועים פונו מעיראק לישראל • "‏המטרה שלנו הייתה להרוס את חדר הפיקוד המרכזי בבסיס עין אל-אסד - וזה מה שעשינו"

המפקד האיראני: חיילים אמריקאים שנפצעו - פונו לישראל
מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'י-זאדה צילום: צילום מסך

מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'י-זאדה קיים מסיבת עיתונאים ובה הסביר את מטרות מבצע הנקמה על חיסולו של קאסם סולימאני, כשברקע דגלי משמרות המהפכה וקבוצות ההתנגדות של איראן בעיראק ובלבנון ובהן: כוחות הגיוס העממי בעיראק, חיזבאללה, אנסארוללה, חטיבות פטימיון וזיינבון. כיד הדמיון של המפקד, הוא סיפר שחיילים אמריקנים פצועים, פונו מעיראק לישראל. את הדברים הביא "אינטלי טיימס - בלוג המודיעין של ישראל" בטוויטר.

‏מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה: "האמריקאים היו בכוננות מלאה עם חמישה מטוסי סיור שעקבו בדאגה, ‏המטרה שלנו הייתה להרוס את חדר הפיקוד המרכזי בבסיס עין אל-אסד - וזה מה שעשינו".

עוד טען כי "תשעה מטוסים אמריקניים פינו את הפצועים מהבסיס לישראל, לירדן ולאחד מבתי החולים בבגדד". בין דגלי כוחות ההתנגדות הנתמכים על ידי איראן, מאחורי מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, מצוי גם דגל ארגון החמאס.

"אינטלי טיימס" ‏מציין, כי עצם הימצאות דגל תנועת החמאס לצד דגלי איראן, כוחות ההתנגדות המזוהות עם איראן ומשמרות המהפכה, מרמז על כך שאיראן לוקחת מחדש חסות על ארגון החמאס, ומאשרת את מה שדווח לאחרונה על בשלות המגעים שהוביל סולימאני, מול נציגי חמאס בתיווך החיזבאללה, לחידוש שת"פ הביטחוני.

רועי קייס מכאן 11 מציין, כי "‏מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה המקיים את מסיבת העיתונאים על התגובה האיראנית, יש מאחוריו כל הדגלים של הקליינטים של טהראן באזור, כולל חמאס, אך ללא הדגל של הג'יאהד האיסלאמי".

תקיפה אווירית איראן משמרות המהפכה קאסם סולימאני צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד