י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מחקרים מצאו כי אשכולית היא פרי הדר שכדאי להוסיף לתפריט

פירות הדר הם נהדרים אך גם בהם יש מדרג ומי שתופסת מקום גבוה היא האשכולית, עם הגנה על הלב ועל מערכת החיסון. אז תשקלו להוסיף אותה לתפריט, אבל יש גם אזהרה רפואית 

מחקרים מצאו כי אשכולית היא פרי הדר שכדאי להוסיף לתפריט
פירות הדר צילום: pixabay

במדרג פירות ההדר מבחינת הבריאות, אשכוליות נמצאות גבוה מאוד בעיקר בשל העובדה שהן עשירות ברכיבים מזינים, בנוגדי חמצון ובסיבים תזונתיים.  באשכולית אחת אנחנו יכולים לקבל כ-15 ויטמינים ומינרלים וביניהם: ויטמינים ממשפחות A.B.C , סידן, אשלגן, מגנזיום ועוד. אשכוליות עשירות בפלבנואידים - תרכובות שנמצאות באופן בלעדי בעולם הצומח ולחלקן השפעות ביולוגיות חיוביות מאוד על בריאות האדם.

מחקר שהתפרסם בשנת 2015 בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition בדק את השפעת מיץ האשכוליות על התקשות העורקים וגילה כי אנשים שצרכו מיץ אשכוליות, סבלו פחות מהתקשות עורקים. המחקר מייחס זאת לפלבנואידים של אשכוליות, שנחקרו בין היתר על היכולת שלהם להפחית סיכון למחלות לב.

הכנסת אשכוליות לתפריט התזונה הקבוע שלכם יכולה להיות יעילה עבור מערכת החיסון, וגם בקרב חולי סוכרת יש בשורה, שכן לאשכוליות שיש פוטנציאל למנוע תנגודת אינסולין – אנשים שאכלו אשכוליות טריות באופן קבוע, פיתחו סיכון נמוך יותר לחלות בסוכרת. 

אחרי שברור לנו מהם היתרונות של האשכוליות, יש לזכור כי הפרי המדהים מכיל חומרים שעשויים להפריע לפעילות של פירוק וסילוק תרופות כאלו ואחרות מהגוף. לכן במידה ואתם נוטלים תרופות באופן קבוע או תרופות מסוימות שידוע על בעייתיות, כדאי להתייעץ עם רופא כדי שלא יצא שכרנו בהפסדנו. 

 

אשכוליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד