ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
רבע מיליארד שקלים

רבע מיליארד שקלים: כך פעל ארגון הפשיעה הישראלי מספרד

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הראל בן דוד המייחס לו ניהול בארגון פשיעה • היקף עבירות הלבנת ההון - כרבע מיליארד שקלים

רבע מיליארד שקלים: כך פעל ארגון הפשיעה הישראלי מספרד
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד הראל בן דוד (39) המייחס לו ניהול בארגון פשיעה על פי חוק המאבק בארגוני פשיעה והלבנת הון.

כתב האישום הוגש בהמשך לכתב האישום שהוגש בפברואר 2018 נגד 9 נאשמים ו-10 חברות, בעבירות על חוק המאבק בארגוני פשיעה, חוק מס ערך מוסף, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון.

לפי כתב האישום, הנאשמים התאגדו החל מחודש ינואר 2015 במסגרת ארגון פשיעה, אשר פעל במבנה היררכי ברור, כאשר יניב בן דוד משמש כראש הארגון המתווה את מדיניותו הפלילית, מכוון את הפעילים והחברים בו לביצוע עבירות, מורה על חלוקת הרווחים בין חברי הארגון ועוד.

יחד עם אחיו, תום בן דוד והראל בן דוד, שהינם מנהלים בארגון, גייס יניב בן דוד מנהלים ופעילים בארגון והשלושה שילמו את שכרם וכיוונו את פעולותיהם כדי לקדם את פעילותו הפלילית של הארגון.

באמצעות חברות ההפצה הפעיל הארגון מערך משומן של הפצת חשבוניות מס כוזבות בסך של מאות מיליוני שקלים לעוסקים וחברות שונות, אשר שימשו כלקוחות הארגון. הפצת החשבוניות הכוזבות הצמיחה הכנסות בהיקף נרחב בחברות ההפצה של הארגון, הכנסות החבות במס הכנסה ובמס ערך מוסף.

כדי להפחית את חבות תשלום מס הכנסה ולקבל במרמה בחזרה מהמדינה את מס ערך מוסף ששולם על ידי חברות ההפצה של הארגון, השתמש הארגון במערך חברות נוסף (חברות קש) אשר סיפקו חשבוניות מס תשומות כוזבות לחברות ההפצה ובאופן זה קיבל הארגון את כל מאות מיליוני השקלים ששולמו כמע"מ על ידו בחזרה לידיו. בנוסף, עשה הארגון שימוש בצ'יינגים לצורך הלבנת הון.

היקף החשבוניות הפיקטיביות שהוציא הארגון עמד על למעלה מ850,000,000 ש"ח והיקף עבירות הלבנת ההון שביצעו הנאשמים עומד על כרבע מיליארד שקלים. שלושת האחים בן דוד עזבו את הארץ וניהלו את הארגון מספרד באמצעות מתן הנחיות למנהלים ולפעילים, אשר ביצעו את הנחיותיהם בארץ.

יניב בן דוד הוסגר בנובמבר 2018, תום בן דוד הוסגר ביולי 2019 מספרד והוגשו נגדם כתבי אישום. כתב האישום הנוכחי מוגש לאחר מעצרו של הראל והסגרתו, שטופלה על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

התיק מנוהל על ידי עורכי הדין הילה גבאי, אוראל בן מוחה ועידו נולמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה. החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף חקירות מכס מע"מ ת"א ויחידת יהלום ברשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובשיתוף פעולה של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

ארגון פשיעה הלבנת הון ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד