י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשד חמור

חשד חמור: ניצלו מצוקתם של אוכלוסיות מוחלשות לסחר באיברים

שלושה חשודים נעצרו הבוקר בחשד כי ניצלו הן את מצוקתם הרפואית של עשרות חולים בארץ והן את מצוקתם של אוכלוסיות מוחלשות בעולם למטרות סחר באיברים

חשד חמור: ניצלו מצוקתם של אוכלוסיות מוחלשות לסחר באיברים

שלושה חשודים נעצרו הבוקר (שני) לחקירה באזהרה ושלושה נוספים עוכבו לחקירה, בחשד שלכאורה ביצעו עבירות הנוגעות למעורבות בסחר והשתלת איברים בניגוד לחוק.

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 פתחו בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה בארץ ובחו"ל ועצרה מספר מעורבים בחשד שעסקו באיתור חולים הזקוקים להשתלות איברים והציעו לנהל עבורם את ההליך הרפואי הנדרש לצורך ההשתלה בחו״ל בתמורה לתשלום של מאות אלפי שקלים.

על פי החשד, החשודים ניצלו הן את מצוקתם הרפואית של עשרות חולים בארץ והן את מצוקתם של אוכלוסיות מוחלשות במדינות שונות בעולם שנאלצות לתרום את איבריהם תמורת כסף.

לחשודים, כל אחד על פי חלקו, מיוחסות עבירות של סחר ותיווך לסחר באיברים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש במסמך מזוייף. במהלך הפעילות הבוקר בוצעו חיפושים במשרדי החברה ברמת גן ונתפסו חומרי מחשב ומסמכים שונים.

לצד העבירות הפליליות והכלכליות, מדובר בסיכון בריאותי חמור של הציבור, מאחר ומדובר באיברים הנמכרים תמורת כסף במדינות שונות ללא תנאים רפואיים מתאימים ומבלי שעברו פיקוח ובדיקת מעבדה כנדרש.

מדינת ישראל הנה חלק מאמנות בינלאומיות ופורומים בהם חברות מדינות רבות בעולם שחברו על מנת להילחם בתופעה החמורה של סחר בלתי חוקי באיברים.

סחר באיברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד