י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הליך נגוע?

במשרד הפנים מגיבים לרון קובי: טענות שקריות לחלוטין

לאחר שטען כי הליך השימוע שהתקיים בעניינו היה פסול - במשרד הפנים דוחים מכל וכל את דבריו של קובי וטוענים כי מדובר בטענות שקריות • "טענותיו של מר קובי חסרות כל שחר ובסיס"

במשרד הפנים מגיבים לרון קובי: טענות שקריות לחלוטין
אריה דרעי/רון קובי צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שרון קובי טען כי הליך השימוע שהתקיים בעניינו היה פסול, במשרד הפנים דוחים את הדברים באופן חד משמעי וטוענים שמדובר באמירות שקריות.

"טענותיו של רון קובי בנוגע להליך השימוע שנערך לו במשרד הפנים, שקריות לחלוטין", נאמר בהודעה שהוציא משרד הפנים מוקדם יותר היום (שלישי).

עוד נאמר בהודעה כי, "בשימוע של חברי מועצת עיריית טבריה ושל ראש העירייה, בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, נכחו מטעם משרד הפנים: היועץ המשפטי, עו״ד יהודה זמרת, מנהל מחוז צפון בועז יוסף וראש אגף תקציבים סיוון להבי".

לדברי הגורמים במשרד הפנים, "השימוע של מר קובי התנהל באופן מקצועי ביותר ובמשך שעתיים וחצי העלה מר קובי את טיעוניו באשר לאי אישור התקציב. טענותיו של מר קובי חסרות כל שחר ובסיס. כך גם נמסר למר קובי כאשר פנה ליועץ המשפטי של משרד הפנים".

כזכור, מוקדם יותר דיווח 'בחדרי חרדים' כי לאחר ההחלטה על הדחתו, ראש העיר היוצא רון קובי תקף את השר אלקין, השר אריה דרעי וגם את ראש הממשלה - בטענה שהפקירו את המדינה, וטוען כי יש היעדר מנהיגות בישראל.

"נוכחנו לדעת שיש מפלגה אחת - מדינת ישראל, שהיא מפלגה של אנשים מאוד חלשים שלא מעניין אותם כלום. לא אהבת תושבי הארץ מעניין אותם, אלא אהבת הכיסא. מעניין אותם אינטרסים, ומעניין אותם לשבת על תקציבים ועל כספים".

"אנחנו מנסים מאוד קשה להציל את טבריה", הודיע קובי ואמר כי בכוונתו לעתור מחר לבג"צ על החלטת השר זאב אלקין בטענה כי אי אפשר לקבל החלטות שכאלה בזמן ממשלת מעבר. בסביבתו אמרו כי הם זועמים על בג"צ. מנגד, קובי אמר כי, "יש שופטים בירושלים".

קובי טען עוד כי, "בשימוע שלי היה מכשיר, אריה דרעי היה בישיבה בלי להיראות בישיבה. נראה ולא נראה. האיש הזה אובססיבי. הוא על סף כתב אישום ועוד מעט הולך הביתה ורוצה לראות את נקמת השבת. אנחנו הוצאנו את מיזם התחבורה בשבת בכל הארץ שהתחיל מטבריה".

עוד אמר ראש עיריית טבריה היוצא כי, "ביבי הפך לראש הממשלה הבכיין ביותר בהיסטוריה של ישראל. ביבי, לך חלאס. ביבי צריך לעזוב את הזירה הפוליטית עם כל הזכויות שלו. אנחנו מתביישים בכם. יש לנו הזדמנות היסטורית להתפטר מהשלטון המתועב הזה".

כזכור, אתמול החליט השר זאב אלקין להפסיק את כהונתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי. השר אלקין החליט על כך לאחר שבחן במשך ימים את נימוקי הדרג המקצועי באשר לכשלון אישור תקציב העירייה במועד הקבוע בחוק, על ידי ראש העירייה וחברי המועצה. בהתאם להחלטת בג"ץ, הסמכות להחלטה בנוגע להמשך כהונתו של ראש העירייה, עברה לשר אלקין לאחר שהדבר אושר בממשלה ובכנסת.

יצוין כי תקציב העירייה לא אושר במועד הקבוע בחוק וגם לא בתקופת הארכה שנתן משרד הפנים והסתיימה ב-30 לספטמבר 2019. על פי סעיף 206 לפקודת העיריות, מועצה שלא מאשרת תקציב עד למועד שקבע משרד הפנים – תפוזר. משכך, הופסקה כהונת חברי המועצה והמועצה פוזרה.

עוד בנושא:

חברי המועצה שפוזרה וראש העירייה הופיעו לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, היועץ המשפטי של משרד הפנים, עו״ד יהודה זמרת, מנהל מחוז צפון בועז יוסף וראש אגף תקציבים במשרד הפנים סיוון להבי והעלו את טיעוניהם באשר לנושא האחריות לאי אישור התקציב. בנוסף לשימועים בעל פה, שלחו חברי המועצה וראש העירייה טיעונים בכתב.

לאחר בחינת הדברים במשך ימים, החליט כאמור השר אלקין הבוקר להורות על סיום תפקידו של ראש העירייה, רון קובי. לאחר קבלת החלטת השר אלקין, כינס שר הפנים, אריה דרעי, ישיבה עם אנשי המקצוע במשרד הפנים והחליט למנות את סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, ליו"ר הועדה הממונה טבריה.

לחברי המועצה ימונו עובדי מדינה ממשרדים שונים ואלה שמותיהם: יוסי עדס, מנהל תחום בכיר אשראי במשרד הכלכלה. רועי דהן, מנהל אגף בכיר פיתוח ההון האנושי, במשרד הפנים. ענת אסרף, מנהלת אגף בכירה בחירות לרשויות המקומיות במשרד הפנים. שלמה כהן, סגן מנהל מחוז חיפה והצפון במשרד הרווחה. יוסי חדד, מנהל מינהל אוכלוסיות מרקם ותיק במשרד הבינוי והשיכון.

בהתאם לחוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן יחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות בעיר.

רון קובי משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד