י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זעם בדגל התורה

זעם בדגל התורה: סעיף השוויון לא שונה; "יעניק יתרון לאגודת ישראל"

לאחר שלפני הבחירות לכנסת ה-21 חתמו 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' על סעיף שוויון בחלוקת התפקידים והשיבוץ ברשימה - אחרי שנים שבהן היה יתרון ל'אגודה', עולות טענות ב'דגל' נגד ח"כ גפני בטענה כי הוא מטרפד את דרישתם להעניק חצי שנה נוספת לנציג דגל בכנסת הבאה 

זעם בדגל התורה: סעיף השוויון לא שונה; "יעניק יתרון לאגודת ישראל"
יצחק פינדרוס/משה גפני צילום: הדס פרוש/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ההסכם שנחת השבוע בפעם השלישית בין מפלגות 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' ועיקרו הוא המשך שיתוף הפעולה בין שתי המפלגות שיתמודדו כסיעה אחת בבחירות, מעוררת זעם בקרב חלק מחברי 'דגל התורה' לאחר שאחד מהסעיפים שקובע כי יחול שוויוניות בין 'דגל' ל'אגודה' לא השתנה, ו'בדגל' יוצאים קריאות שדורשים לשנות את ההסכם קודם הגשת הרשימה לכנסת ה- 23 (מחר).

מדובר בסעיף שנחתם עוד בערב הבחירות לכנסת ה- 21 כשאז עלה לדיון כי לאחר שניים של חלוקת 60 -40 לטובת 'אגודת ישראל', חלוקת הרשימה תהפוך לשוויונית הן בתפקידים והן במקומות. בהסכם אז חתמו הצדדים, כי במקרה שהמפלגה תזכה במספר אי זוגי של מנדטים יקיימו הצדדים רוטציה בחלוף שנתיים מתחילת כהונת הכנסת.

בהסכם שנחתם השבוע מחדש, נכתב בסעיף 3, כי במקרה ו"זכתה הרשימה במספר אי זוגי של מנדטים, יתפטר מהכנסת בחלוף שנתיים מיום כינוס הכנסת". כאשר סוכם אז כי במקרה וישבו בקואליציה, יממשו את החוק הנורבגי וכך תהיה נציגות שוויונית של חברי כנסת מדגל ואגודת ישראל.

כעת, בעקבות כך שבחצי השנה החולפת כיהנה סיעת 'יהדות התורה' במספר מנדטים אי זוגי כשיצחק פינדרוס נותר מחוץ לכנסת, ציפו בסביבתו ובקרב פעילים בולטים ב'דגל התורה' כי הסעיף ישתנה לקראת הכנסת ה- 23, כך שנציג 'אגדות ישראל' יתפטר בחלוף שנה וחצי שכן 'אגודת ישראל' כבר כיהנו בתפקיד בחצי השנה של הכנסת הנוכחית.

ב'דגל התורה' לא הסתירו את הזעם והפנו אצבע מאשימה כלפי יושב ראש 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, שמלבד שהוא מסרב למנות את יצחק פינדרוס למזכ"ל התנועה כפי שהורו הרבנים, הוא נמנע מלדאוג לאינטרס. חלקים בדל טוענים, כי אולי "גפני חושש שפינדרוס יהיה בכנסת ולכן נמנע מלדאוג לאינטרס של דגל".

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד