י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עמית סגל התנצל

עמית סגל התנצל: "בל"ד אינה ארגון טרור מבחינה משפטית וחוקית"

במסגרת הסדר פשרה בית עיתונאי חדשות 12 עמית סגל לבין מפלגת בל"ד, סגל התחייב להתנצל פומבית על שכינה את המפלגה הערבית "ארגון טרור". היום הוא צייץ על כך בטוויטר ובהמשך יגיד את הדברים באחת מתוכניות הערוץ בו הוא משדר • בל"ד: "לא יתכן שאנשי תקשורת יובילו קמפיין של דה-לגיטימציה נגד מפלגה פוליטית שנבחרה כחוק"

עמית סגל התנצל: "בל"ד אינה ארגון טרור מבחינה משפטית וחוקית"
עמית סגל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי עמית סגל פרסם בצהרים (שלישי) ציוץ התנצלות/הבהרה בטוויטר, זאת, במסגרת הסדר פשרה לאחר שנתבע בסכום של 280 אלף ש"ח על ידי מפלגה ערבית.

"לפני כשנה אמרתי שבל"ד היא ארגון טרור. המפלגה נפגעה מההתבטאות ואף הגישה תביעה. ובכן, בל"ד איננה ארגון טרור או תומך טרור מבחינה משפטית וחוקית וכך קבע בית המשפט העליון" צייץ סגל, ובכך סתם את הגולל על התביעה.

מדובר בתביעה שהגישה מפלגת בל"ד (ברית לאומית דמוקרטית) נגד עיתונאי חדשות 12, הפרשן הפוליטי עמית סגל, בעקבות דברים שכתב בטורו בעיתון 'ידיעות אחרונות', בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת ה-21 - על רקע סערת פסילת ח"כ מיכאל בן-ארי מהתמודדות לכנסת, לצד הכשרת מפלגת בל"ד.

"על בל"ד, ארגון תומך טרור עם מימון מפלגות, לא הוחלה הנורמה שנדרשת כעת מול כהנא" כתב סגל בידיעות אחרונות. למחרת, במהלך פאנל בתוכנית "פגוש את העיתונות", כינה סגל את בל"ד "ארגון טרור עם מימון המפלגות" כתב אז סגל.

בעקבות כך, הוגשה נגדו תביעת לשון הרע בבית משפט השלום בנצרת, בדרישה שיתנצל פומבית על דבריו וכן דרישה לתשלום פיצוי בסך 280,000 ש"ח.

"סגל, הידוע בהשתייכותו לימין הקיצוני, עבר את הגבול והשתמש במעמדו על-מנת לפגוע במפלגה בתקופת בחירות" אמר אז ד"ר מטאנס שחאדה, מועמד בל"ד רע"ם לכנסת.

בכתב ההגנה שהגיש סגל, הוא פירט בהרחבה את ההיסטוריה הפלילית והביטחונית של של חברי הכנסת המשתייכים לסיעה, ובהם הח"כים עזמי בשארה שהעביר ידיעות סודיות לחיזבאללה בעיצומה של מלחמת לבנון, באסל גטאס שהבריח טלפונים למחבלי החמאס בכלא, חנין זועבי שהשתתפה במשט "מרמרה", סעיד נפאע שהורשע בעבירות של מגע עם סוכן זר, ג'מאל זחאלקה שריצה מאסר על חברות בארגון עוין, והיבא יזבק שהיללה את המחבל סמיר קונטאר.

אתמול (שני), פרסם העיתונאי אבישי גרינצייג כי מפלגת בל"ד הגיעה לפשרה עם עמית סגל מחוץ לכתלי בית המשפט, ללא צו להוצאות משפטיות. על פי הפשרה, עמית סגל יפרסם הבהרה כי "בל"ד איננה ארגון טרור או תומך טרור מבחינה משפטית וחוקית וכך קבע בית המשפט העליון".

היום (שלישי) כאמור, לקראת השעה 13:00, פרסם סגל את הציוץ, כמו כן, הוא צפוי להקריא את הנוסח, ללא תוספת, במסגרת אחת תכניות אחר הצהריים של חדשות 12.

מבל״ד נמסר: "לאחר שהוגשה תביעת דיבה נגד העיתונאי עמית סגל על כך שכינה את בל״ד ארגון טרור וארגון תומך טרור, הסכמנו למשוך את התביעה עקב התחייבותו של סגל לפרסם הבהרה בכתב ובעל פה, לפיה בל״ד אינה תומכת בטרור.

בל״ד תמשיך להיאבק בהסתה נגדה, לא יתכן שאנשי תקשורת יובילו קמפיין של דה-לגיטימציה נגד מפלגה פוליטית שנבחרה כחוק ומייצגת ציבור בוחרים רחב. בל״ד היא מפלגה דמוקרטית הדוגלת בערכי שוויון, צדק ובחזון מדינת כל אזרחיה״.

מעו״ד חאלד תיתי שייצג את בל״ד בתביעה נמסר: ״בל״ד לא תשלים עם ההסתה נגדה, מדובר במפלגנ לגיטימית הפועלת כחוק וחלק מרכזי ברשימה המשותפת, אשר מייצגת ציבור גדול. סגל פרסם הבהרה מטעמו אשר סוכמה עם המפלגה מראש״.

עמית סגל סיעת בל"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד