י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
'השבע ברכות' האחרון

הכלה החרדית התחשמלה במקלחת; האחראים הואשמו ב'מוות ברשלנות'

לפני כשנתיים וחצי, שני ברדיצ'בסקי ע"ה התחשמלה במקלחת דירתה זמן קצר לפני שחגגה את אירוע השבע ברכות האחרון שלה. היום הוגש כתב אישום נגד נדב לוי ואליהו יחיא מטירת הכרמל, בגין גרימת מותה ברשלנות של הכלה

הכלה החרדית התחשמלה במקלחת; האחראים הואשמו ב'מוות ברשלנות'
אמבטיה, אילוסטרציה צילום: unsplash

כשנתיים וחצי לאחר שהכלה שני ברדיצ'בסקי ע"ה התחשמלה למוות במהלך מקלחת בביתה לפני השבע ברכות, הוגש כתב אישום נגד נדב לוי (39) ואליהו יחיא (64) מטירת הכרמל, בגין גרימת מותה ברשלנות של הכלה.

היה זה בחודש אב תשע"ז, ששני נישאה לבעלה דני. מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד רמי סלאמה, עולה כי נדב לוי נכדו של בעל הדירה ברח' ביאליק 28 בטירת הכרמל, היה אחראי על השכרת הדירה וגם התחזוקה השוטפת שלה, לרבות טיפול בליקויים שונים בדירה באמצעות בעלי מקצוע. כמו כן, בתקופה זו ביצע אליהו יחיא עבודות אחזקה שונות בדירה לבקשת נדב. בין היתר, ביצע אליהו עבודות חשמל בדירה, וזאת למרות העובדה כי אינו חשמלאי מוסמך כדין.

ביום 07/08/17, ובהתאם לחוזה שכירות שנחתם עם דני ברדיצ'בסקי, עבר דני להתגורר בדירה יחד עם כלתו הטריה שני ברדיצ'בסקי ע"ה. מרגע כניסתו לדירה, נתקל דני בבעיות חשמל חוזרות ונשנות, והוא התלונן על כך בפני נדב, אשר הפנה אותו לאליהו, כשהוא מציין בפניו כי אליהו הינו איש האחזקה של הדירות שברשותו והוא יוכל לסייע לו בבעיות החשמל בדירה.

בכתב האישום צויין, כי היו תלונות קודמות מטעם הדיירת הקודמת בדירה על בעיות עם החשמל. עקב תקלה חשמלית (קצר) באחד ממכשירי החשמל, אירעו תקלות חוזרות ברשת החשמל שגרמו לקפיצת מפסק הפחת והפסקת זרם החשמל בדירה.

אליהו הגיעה במספר הזדמנות לדירה, חיזק מספר חוטים רופפים בארון החשמל. אך שוב קפץ מפסק הפחת בדירה ונפסק זרם החשמל. בשל כך, קנה נדב ביום 18/08/17 מפסק פחת חדש, ומסר אותו לדני וביקש ממנו לתאם התקנה עם אליהו. דני תיאם עם אליהו להגיע ביום 23/08/17 להתקין את מפסק הפחת.

ביום 21/08/17, שהו דני וכלתו בדירה. דני הדליק את המזגן בדירה ויצא לתפילת ערבית בבית הכנסת בישיבת 'שאגת אריה' על יד ביתו והכלה נשארה לבד בדירה ונכנסה להתקלח לקראת השבע ברכות הצפוי. באותה עת, עקב קצר החשמלי, היה מתח גם בשפופרת הארקה שבשקעי הדירה, ובמקומות מוארקים אחרים, לרבות בצנרת המתכתית של המים.

הכלה שני פתחה את זרם המים במקלחת, זרם המים הוליך בתוכו חשמל, אשר חדר אל גופה של המנוחה. שני נפגעה מעוצמת זרם החשמל שחדר את גופה, נפלה ארצה ואיבדה את ההכרה. אמה הכינה את האוכל לשמחה, וכשראתה שבתה לא יוצאת, היא הזעיקה את החתן שנכנס דרך החלון כדי לפתוח את הדלת. הוא גילה את הגרוע מכל.

צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לצעירה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה שבסופן נקבע מותה. צוות זק"א צפון הוזעק למקום לטיפול בכבוד המת ובמשטרה נפתחה חקירה. היום כאמור, הוחלט להגיש כתב אישום נגד מי שניהל את הדירה ונגד מי שביצע את עבודות החשמל, על גרימת מוות ברשלנות. נגד אליהו יחיא הוגש כתב אישום גם על חובת הממונה על דבר שיש בו סכנה.

מכר המשפחה סיפר ביום ל'בחדרי חרדים' שעות ספורות לאחר האסון, כי "מדובר בזוג בעלי תשובה. החתן דני שיחי' חזר בתשובה לפני שנה ונישא לבחירת ליבו לפני שבוע באולמי כינורות. הערב הם היו אמורים לחגוג את שמחת השבע ברכות האחרון לנישואיהם".

בשיחתו סיפר כי "החתן הלך לתפילת מנחה וערבית בישיבת שאגת אריה על יד ביתו, במטרה להביא האברכים לחגוג עמו את השבע ברכות בביתם. הכלה נכנסה להתקלח לפני השמחה. אמה הכינה את האוכל לשמחה, וכשראתה שבתה לא יוצאת, היא הזעיקה את החתן שנכנס דרך החלון כדי לפתוח את הדלת. הוא גילה את הגרוע מכל. הבגדים היו מוכנים לשבע ברכות וכעת מחכים ללוויה". 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד