י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"התפתחות חשובה"

‏החלה הזרמת הגז טבעי מישראל למצרים

שרי האנרגיה של ישראל ומצרים הודיעו הבוקר (רביעי) על התחלת הזרמתו של גז טבעי מישראל למצרים. "מדובר בהתפתחות חשובה, שתשרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים" נמסרה בהודעה משותפת"

‏החלה הזרמת הגז טבעי מישראל למצרים
אסדת לוויתן צילום: אלבטרוס

שרי האנרגיה של ישראל ומצרים הודיעו הבוקר (רביעי) על התחלת הזרמתו של גז טבעי מישראל למצרים. "מדובר בהתפתחות חשובה, שתשרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים" נמסרה בהודעה משותפת".

מהלך זה יאפשר לישראל גם לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת הגז (LNG) במצרים, ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי (regional gas hub).

שרי האנרגיה, טארק אל מולא ודר' יובל שטייניץ, יציגו את ההתקדמות שהושגה במהלך כינוס של פורום הגז המזרח-תיכוני שיתקיים היום בקהיר.

במהלך הכינוס צפויים שרי האנרגיה של ישראל, מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרש"פ לאשר את הפיכתו של הפורום לארגון אזורי.

במקביל לפגישות השרים, פעלה המשלחת הישראלית, בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי מול משלחות מצרים, יוון, ירדן, איטליה, קפריסין והרשות הפלסטינית על מנת לגבש את חוקת ארגון הגז האזורי EMGF.

בתום המפגש צפויים, כאמור, השרים לחתום בראשי תיבות על חוקת הארגון, דבר שיהווה צעד משמעותי נוסף בדרך לגיבוש הארגון ולביסוס פעילותו.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: " הבטחנו וקיימנו. ביום היסטורי כזה, שמעמיק ומחזק את הקשר האסטרטגי בין ישראל למצרים, ראוי לברך שהחיינו וקיימנו. נמשיך להיות מחוייבים לפיתוח משק האנרגיה הישראלי בהתאם לעקרונות שנקבעו במתווה הגז".

גז טבעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד