י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החשוד העיקרי

האיראני פיגע במרכז היהודי ומכחיש כל קשר

מושן רבני, שהיה נספח תרבותי בארגנטינה בעת הפיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס בשנת 1994, הכחיש בראיון רדיו כי ארצו הייתה מעורבת בפיגוע, ואמר כי התובע היהודי המנוח - אלברטו ניסמן - נרצח על ידי גורמים מערביים

האיראני פיגע במרכז היהודי ומכחיש כל קשר
יהודים בבואנוס איירס צילום: באדיבות המצלם

החשוד האיראני בשנת 1994 בהפצצת המרכז היהודי בבואנוס איירס מכחיש כל מעורבות.

מושן רבני, שהיה נספח תרבותי בארגנטינה בעת הפיגוע, אמר את דבריו השנויים במחלוקת בראיון רדיו מטהראן בימים האחרונים.

החשוד האיראני בהפצצת המרכז היהודי בבואנוס איירס בשנת 1994 הכחיש כי ארצו הייתה מעורבת בפיגוע ואמר כי התובע היהודי המנוח אלברטו ניסמן נרצח.

"מי הרג את ניסמן? למה הם לא נותנים לאנשים בארגנטינה לדעת את האמת?" שאל מושן רבני בראיון רדיו מטהראן.

דבריו לא עולים בקנה מידה עם דברי סוכן מודיעין איראני לשעבר, שאמר ב-2003 ממקום מגוריו בגרמניה כי "איראן אחראית לפיצוץ בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס", את הדברים אמר סוכן המודיעין האיראני לשעבר, אבולדגאסם משבי.

משבי טען, כי, איראן תכננה וביצעה את הפיגוע עם מכונית תופת, בקהילה היהודית, והביאה למותם של 85 בני אדם ופציעתם של מאתיים נוספים. הסוכן לשעבר טען כי "האיראנים חשבו שבבניין נמצא מרכז מודיעיני ישראלי".

רבני היה הנספח התרבותי של איראן בארגנטינה בזמן הפיגוע. ועל פי משרד המשפטים בארגנטינה, הוא חשוד שנטל חלק בפיגוע.

דבריו של רבני ביום שישי האחרון לרדיו הארגנטינאי, מגיעה בזמן של מתיחות גוברת בין איראן לארצות הברית בעקבות מתקפת המל"טים האמריקנית שחיסלה את הגנרל קאסם סולימאני.

רבני טוען, כי התובע ניסמן נרצח מכיוון שלא היו לו עדויות שתומכות בהאשמות כי איראן הייתה מעורבת בפיגוע. הוא הוסיף כי אולי היה לחץ מגורם אחר על ניסמן להרוג את עצמו מאותה סיבה.

בהתבסס על חקירות של התובע ניסמן, שישה איראנים היו ברשימת המבוקשים ביותר של האינטרפול מאז 2007, כולל רבני, שלדעת ניסמן הוא דמות מובילה בהפצת האיסלאם הקיצוני באמריקה הלטינית.

ניסמן, שטען כי נשיא ארגנטינה ושרי ממשלה אחרים חיפו על מעורבות של איראן בפיגוע, נמצא ללא רוח חיים בדירתו בבואנוס איירס בשנת 2015, שעות לפני שהיה אמור להציג את טענותיו בפני הקונגרס.

מותו נחשב בתחילה כחשד להתאבדות, אך בית משפט פדרלי לערעורים בארגנטינה כינה אותו לאחר מכן רצח.

איראן ארגנטינה פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד