י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות הפרסום

יוקם מוזיאון דיגיטלי על חיי יהודי מדינות ערב

הספרייה הלאומית מתחילה בפרסום אוסף עדויות מתוך Sephardi voices, זהוא ארכיון דיגיטלי המתעד ומשמר את סיפורי החיים של היהודים שחיו במדינות ערב • התיעוד מתבצע באמצעות שיתוף של קטעי וידאו, אודיו וצילומים

יוקם מוזיאון דיגיטלי על חיי יהודי מדינות ערב

לפני כחודש נחשף ב'ישראל היום' ההיקף האדיר של הרכוש שהשאירו אחריהם יהודי מדינות ערב כשעלו ארצה. הרכוש הוערך בסכום עתק של למעלה ממאה וחמישים מליארד דולר.

בעקבות הפרסום, הספרייה הלאומית מתחילה בפרסום אוסף עדויות מתוך Sephardi voices, זהוא ארכיון דיגיטלי המתעד ומשמר את סיפורי החיים של היהודים שחיו במדינות ערב. התיעוד מתבצע באמצעות שיתוף של קטעי וידאו, אודיו וצילומים.

ד"ר יואל פינקלמן, אוצר אוסף היהדות בספרייה הלאומית, סיפר בראיון ל'ישראל היום', כי "חתמנו על הסכם לשיתוף פעולה עם Sephardi voices משום שהם נוגעים בנושא מאוד משמעותי שלאחר זמן ממושך - מתחיל לקבל תשומת לב במחקר במקביל לתודעה ציבורית הולכת וגוברת".

פיקלמן הוסיף כי "מעבר לאיסוף ספרים, כתבי יד כתבי עת וארכיונים, הספריה משמרת גם ראיונות על סיפור חייהם  של אנשים מן השורה וגם בעלי השפעה שחוו אירועים הסטורים ו/או תהליכים חברתיים. בנוסף למהלך הנוכחי, הסכמנו על שיתוף פעולה עקרוני ליצור בהמשך דף מיוחד באתר הספריה בנושא החשוב הזה". 

פרופ' הנרי גרין מאוניברסיטת מיאמי, האחראי על הפרויקט האודיו - ויזואלי של Sephardi voices הכולל את איסוף העדויות מארצות ערב והאסלאם אמר ל"ישראל היום", כי עד היום בוצעו 400 ראיונות והכוונה היא להגיע לכ 2000 כאלה.

 

מדינות ערב מוזיאון מוזיאון יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד