י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

מאבקי הכוחות בעיריית בית שמש חוזרים; באגודה יתנקמו בדגל?

בראשית השבוע דיווחנו ב'בחדרי חרדים' לראשונה, כי יו"ר דגל התורה בבית שמש שמוליק גרינברג פרש מכהונתו כחבר מועצה בעקבות כניסתו לתפקיד במועצת העיר ירושלים • כעת, שבים וחוזרים מאבקי הכוחות בעיריית בית שמש • האם באגודת ישראל ינקמו בדגל התורה?

 מאבקי הכוחות בעיריית בית שמש חוזרים; באגודה יתנקמו בדגל?
נציגי יהדות התורה בישיבה לאחר הבחירות צילום: יוסי לדרמן

בראשית השבוע דיווחנו ב'בחדרי חרדים' לראשונה, כי יו"ר דגל התורה בבית שמש שמוליק גרינברג פרש מכהונתו כחבר מועצה בעקבות כניסתו לתפקיד במועצת העיר ירושלים - כשכניסת המחליף של גרינברג עלולה להחזיר את מאבקי הכוח.

על פי הרכב הרשימה, במקומו של שמוליק גרינברג אמור להיכנס יוסף גולדהירש מטעם דגל התורה אלא שהדרך סבוכה במעט בירוקרטיה כאשר באופן חוקי מי שיכנס במקום גרינברג יהיה נציג ויז’ניץ באגודת ישראל זלמן ניימן.

הבעיה נוצרה לאחר שבהגשת ברשימות למועצת העיר נפסל רשימתו של משה אבוטבול ובדקה ה-90 הוא שולב ברשימת יהדות התורה המאוחדת שלאחר ההפסד הוא נמנע מלהתפטר בהוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי בעקבות מאבקי כוח בין דגל התורה לאגודת ישראל סביב הכניסה לקואליציה העירונית.

זלמן ניימן

לבסוף, לאחר תקופה מתוחה, אבוטבול התפטר לטובת נציג שלומי אמונים נחמן פרנקל, ומיד לאחריו הגיש במפתיע עם משה מונטג התפטרות מהמועצה ובמקומו נכנס חיים זמורה מדגל התורה, המשמש מזה כשנה כחבר מועצה.

כעת, בעקבות הרשימה שמורכבת מריצ'רץ' בין דגל התורה לאגודת ישראל, נכנס לכהן אוטמטית כחבר המועצה זלמן ניימן נציג חסידות ויז’ניץ בבית שמש. על מנת להכניס את גולדהירש יאלץ ניימן להתפטר.

יוסי גולדהירש

בדגל התורה מעלים חשש שכבר עולה גם בחדרים הסגורים של אגודת ישראל, כי הם ינצלו את התקופה בה יש להם יתרון של אצבע נוספת בקואליציה, כדי לסייע לעליזה בלוך להעביר את התקציב בקלות יותר, וכן לנצל את הישיבה הבאה אז יחולקו הסמכויות של דגל התורה שנלקחו משמוליק גרינברג שפרש.

החשש במסדרונות העירייה, הוא שמאבקי הכוח בין דגל התורה לאגודת ישראל יחזרו כנקמה על מה שנעשה בזמנו סביב סאגת ההתפטרות של משה אבוטבול שסירב תחילה לפרוש, ולאחר שהגיש את מכתב הההתפטרות הורה שר התורה הגר"ח קנייבסקי לחזור ולמשוך את ההתפטרות, עד שלאחר תקופה של כחודש ימים הוא התפטר באופן סופי.

משה אבוטבול יוסי גולדהירש שמוליק גרינברג עליזה בלוך עיריית בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד