י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תומך בחפותו של נתניהו

הפרקליט היהודי שיחלץ את טראמפ מהסנאט

הפרקליט היהודי הבכיר שהביא לזיכויו המהדהד של הנשיא לשעבר ביל קלינטון, מצטרף לצוות ההגנה של טראמפ לקראת ניסיון ההדחה בסנאט האמריקני 

הפרקליט היהודי שיחלץ את טראמפ מהסנאט
אלן דרשוביץ/דונלד טראמפ צילום: מתוך פייסבוק/פלאש 90

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יצרף לצוות ההגנה שלו במשפט ניסיון ההדחה שלו בסנאט, את עורך הדין היהודי המפורסם אלן דרשוביץ ואת קנת' סטאר. האחרון היה זה שהוביל את החקירה נגד הנשיא ביל קלינטון בשנות ה-90, אז קלינטון הצליח לצאת בשן ועין מהסיפור.

אלן דרשוביץ נחשב לדמות בכירה ומוערכת בארה"ב במשך עשרות שנים. הוא פרופסור למשפטים באוניברסיטת הרווארד, והיה אחד מצוות ההגנה של או. ג'יי. סימפסון במשפט הרצח של אשתו ב-1995, אז האמריקאים היו בהלם מהזיכוי המפתיע, הוא גם יצא להגנת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך זה בעיקר היה תדמיתי, מאחר ואין לו יכולת השפעה בתיקים.

מי שיוביל את צוות ההגנה הוא היועץ המשפטי של הבית הלבן, פאט סיפולון, עם בכירים נוספים.

דרשוביץ אישר את הדיווח, ובהודעה רשמית נמסר: "בעוד פרופ' דרשוביץ לא נוקט צד פוליטי כשמדובר בחוקה, דרשוביץ התנגד להדחה של הנשיא ביל קלינטון וגם הצביע עבורו, הוא מאמין שנושאים כאלו נוגעים בליבת החוקה, הוא משתתף במשפט נסיון ההדחה כדי להגן על החוקה, ולמנוע תקדים חוקתי היסטורי ומסוכן".

כזכור, בסוף חודש דצמבר בשנה שעברה, בית הנבחרים בארה"ב הצביע בעד הדחת הנשיא דונלד טראמפ, מה שהביא את טראמפ להיות הנשיא השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו.

ההחלטה לא תשנה ככל הנראה דבר, מאחר ותתקיים הצבעה בסנאט לטראמפ, שם יש רוב רפובליקני. כך שהסיכויים להדיח את הנשיא קלושים מאוד.

יודגש כי בבית הנבחרים יש רוב דמוקרטי, והם הצביעו להדיח את טראמפ על רקע שני סעיפים בפרשת "אוקראינה גייט".

בסעיף האישום הראשון של "ניצול סמכות לרעה" הצביעו 230 בעד ההדחה, 197 הצביעו נגד. שני דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה, אך זה לא שינה דבר.

הסעיף השני הוא שיבוש הליכי חקירה: 229 הצביעו בעד, ו-198 הצביעו נגד. גם כאן שלושה נציגים דמוקרטיים הצביעו נגד הליך ההדחה. נזכיר כי בבית הנבחרים יש 435 מחוקקים, 233 מתוכם דמוקרטים.

דונלד טראמפ ועדת הסנאט הדחה אלן דרשוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד