י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דיל עם טיבי?

גפני מסרב לפסול הח"כית הערבייה; פורר תוקף

לאחר שאספו חתימות מסיעות הליכוד, כחול לבן וש"ס - הלחץ כעת מופנה אל סיעת יהדות התורה שתחתום על בקשת הפסילה • בישראל ביתנו טוענים: "הדיל של יהדות התורה עם המפלגות הערביות חי וקיים"

גפני מסרב לפסול הח"כית הערבייה; פורר תוקף
ליברמן וגפני צילום: ארכיון בחדרי

פסילת חבר הכנסת היבה יזבק: לאחר שבישראל ביתנו יזמו את הליך פסילתה, במפלגה אוספים כעת חתימות מסיעות הבית כדי להעלות את הבקשה לדיון. לאחר שאספו חתימות מסיעות הליכוד, כחול לבן וש"ס - הלחץ כעת מופנה אל סיעת יהדות התורה שתחתום על בקשת הפסילה.

מדובר בפסילת מועמדתה של חברת הכנסת היבה יזבק, חברת סיעת בל"ד מהרשימה המשותפת, שבעבר בירכה טרוריסטים ועומדת מאחורי אמירות נגד מדינת ישראל. לצורך פסילתה דרושות חתימות של כל סיעות הבית שמכהנות כנציגים בוועדת הבחירות.

כאמור, בישראל ביתנו הגישו את חתימותיהם של נציגי הליכוד וכחול לבן; ואפילו בסיעת ש"ס הסכימו לחתום על הדרישה לפסול את חברת הרשימה המשותפת. חבר הכנסת עודד פורר צייץ הבוקר, "ח"כ משה ארבל הודיע לי שסיעת ש"ס תצטרף לבקשה". 

פורר הוסיף, "נשאר לשמוע מח"כ משה גפני את עמדת סייעתו. אין לו טוויטר, אבל בטוח יש כאן מספיק פעילים שלו, שנוסף לטלפון הכשר יש להם גם טלפון חכם וטוויטר כדי לומר מה עמדת יהדות התורה".

יצוין כי בעבר בסיעת יהדות התורה סירבו לחתום או לתמוך בבקשות פסילה, שכן קיים חשש כי בבוא היום ידרשו גם לפסול נציגים חרדים.

בעקבות ההשתהות של יהדות התורה עם הצטרפות להליך ההדחה של ח"כ יזבק, אומר ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו: "למי שהיה במתח - הדיל של יהדות התורה עם המפלגות הערביות חי וקיים. העיקר שוועדת הכספים תישאר בידי ח"כ גפני בתמיכה משותפת של טיבי וביבי".

בעקבות המתקפה, השיב יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אף הוא בביקורת חריפה: "מפלגת ישראל ביתנו מהראשון שבהם ועד האחרון, מפיצים שקרים השכם והערב שבינם לבין העובדות אין דבר וחצי דבר. אנחנו מאסנו, הציבור מאס".

אביגדור ליברמן היבא יזבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד