י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מבצע בריאות עולמי

וירוס מסתורי התפרץ בסין ומאיים על העולם

לפני יותר מעשור התפרץ וירוס קטלני בסין וכעת הוא מאיים בשנית. החשש: נוסע נשא שעולה למטוס, מכניס לסיכון את כל הנוסעים, והווירוס מגיע לכל מדינה אליה הגיע הנוסע - האם ארגון הבריאות העולמי כבר מתערב? 

וירוס מסתורי התפרץ בסין ומאיים על העולם
פלאש 90

לפני פחות משבועיים הודיעו רשויות הבריאות הסיניות לארגון הבריאות העולמי, על התפרצות דלקת ריאות חדשה ומסתורית שזוהתה בעיר הסינית ווהאן. עשרות החולים, שחלקם הגיעו למצב אנוש, עוררו את החשש מחזרתו של נגיף SARS, שהתפשט בסין בשנים 2002-2003 והתרחב ל-37 מדינות בעולם. 

מאז הספיקו להוציא הודעת חזרה לשגרה, בה הסינים הבהירו שמדובר בנגיף חלש וכי הוא בשליטה, אך התברר שהשמחה מוקדמת מדי. היום (ראשון) מזהירים חוקרי מכון מחקר בבריטניה כי הווירוס התפשט עד כה ברחבי מזרח אסיה, והדביק לפחות כ-1,700 איש.

הווירוס המאיים עלול לגרום למחלות נשימה, מסוגל להדביק לא רק במגע עם הנשאים, דבר שיכול להוביל להתפרצות רחבה ומהירה הרבה יותר שלו. 
ניר פרגוסון, חוקר מגיפות מהקולג' האימפריאלי הבריטי התייחס לגילויים ואמר: "ברגע שאדם חולה עולה על המטוס, כל הנוסעים שאיתו יהיו בסיכון". לדבריו, הווירוס עודנו חידה, ולא ידוע עליו מספיק כדי להבין כיצד הוא עובר, מה התכונות הקליניות של המחלה שהוא גורם לה וכמה ארגון הבריאות העולמי צריך להיכנס לתמונה.
בינתיים, הרשויות בארצות הברית החלו במסע בדיקות רפואיות לכ-60 אלף תושבי העיר בסין בה התפרצה המחלה, המבקרים בארצות הברית, כדי לבדוק האם הם נושאים את הנגיף.
וירוס סין נגיף קטלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד