ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תלמודה בידה

מפתיע: בת 17 למדה דף היומי וסיימה את הש"ס

הילה שלקמן בת ה- 10 נשלחה על ידי הוריה ללמוד את מגילת אסתר לקראת פורים אלא שאז היא החליטה על טוויסט בעלילה. 7 שנים וחצי לאחר מכן היא חוגגת סיום הש"ס

מפתיע: בת 17 למדה דף היומי וסיימה את הש"ס
סיום הש"ס ביד אליהו צילום: מייקל כפלין

מה גורם לילדה בת 10 להתחיל ללמוד דף היומי? זו השאלה שנשאלה הילה שלקמן, תלמידת "נווה חנה" של רשת "אור תורה סטון", בת 17 מהיישוב אפרת שבגוש עציון, שסיימה את הש"ס על 2,711 עמודים.

היא משחזרת את השנים אחורה בכתבה שהתפרסמה בווינט, ומספרת כי כלל לא התכוונה ללמוד גמרא. זה התחיל כאשר הוריה עודדו אותה ללמוד מגילת אסתר לקראת חג הפורים, אך היא ראתה את אביה ואחיה הגדול לומדים את הדף היומי, ונדמה היה לה שתלמוד בבלי יהיה קל יותר.

בתחילת הלימוד היא מצאה את עצמה משקיעה כשעתיים מהיממה ללימוד, אך מהר מאוד קלטה את הארמית, הבינה את הרעיון והלימוד הפך לקליט ונגיש. "אחרי שמתרגלים זה כבר לא מטלה קשה, אלא חלק מסדר היום הקבוע", היא מסבירה. הלימוד שלה סחף אחריו את בני המשפחה והפך למעין בילוי משפחתי.

ככל שגדלה, רבו האתגרים, אך היא עמדה בכולם." לימוד ההגמרא זה מאוד ארוך, וכדי שזה יוכל להיות נגיש לכל אחד עד לסיום - חילקו את זה לפי ימים, ובכל יום קוראים דף", היא מספרת. "זה מסלול של 7 וחצי שנים. אם מפספסים יום, אז משלימים אותו".

 

וכך, בעוד כולנו עוקבים אחר חגיגות סיום הש"ס שנחוגו ברוב עם – גם הילה חגגה את סיום הש"ס הפרטי שלה, והיא מתכוונת להמשיך ללימודים תורניים, ככל שתוכל.

סיום הש"ס לימוד תורה נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד