י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אלים ומסוכן

שמאלנים וימנים, דתיים וחילונים: רק לא ליברמן

הוא אלים, הוא מסוכן, הוא מסית, הוא הפכפך, הוא משקר מבלי למצמץ, והוא מטיל את חיתתו על פני כל יושבי הכנסת • שמאלנים וימנים, דתיים וחילונים - הגיע הזמן לזעוק: רק לא ליברמן • טור דעה מאת יוסי אסולין

שמאלנים וימנים, דתיים וחילונים: רק לא ליברמן
ליברמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רכבת הבחירות יצאה לדרך. הרשימות נסגרו. דילים מסריחים נרקמו. הסכמים הופרו בבוטות. והנה אנחנו בעיצומו של סבב שלישי. מי היה מאמין. אז איך ניתן למנוע סבב רביעי, חמישי ושישי וחוזר חלילה, שואלים רבים בדאגה הולכת וגוברת. ובכן, יש כתובת אחת. ועליה נדבר היום.

הוא אלים, הוא מסוכן, הוא מסית, הוא הפכפך, הוא משקר מבלי למצמץ, והוא מטיל את חיתתו על פני כל יושבי הכנסת - מאזובי הקיר ועד הארזים הגדולים, כולל על רה"מ בכבודו ובעצמו. זוהי לא חידה. זוהי מציאות. אלו עובדות. אביגדור ליברמן הוא הוא האיש שהפך את מדינת ישראל לקרקס אחד גדול והוא ממשיך לעשות בה כבתוך שלו באין מפריע. הכל כדי לשרת את רצונותיו הצרים והנקמניים ולהזכיר לכולם מי באמת שולט במדינה הזו.

דומה כי בסבבים הקודמים לא ייחסנו ולו קורטוב של חשיבות למיגור התופעה המהלכת הזאת. אחרת, איך תסבירו כיצד השליט האכזר הזה מצליח לסובב מאות אלפי אנשים ולהביא אותם אל הקלפי. אבל יש לזה הסבר כמובן, שהופך את המשימה למורכבת יותר: התקשורת, היא שדואגת היטב להעלים את הצדדים האפלים שבאישיותו. הכל למען המטרה הנעלה - להוריד את נתניהו מהשלטון. המטרה מקדשת את האמצעים. כל האמצעים.

מתעתע בכולנו. ליברמן. צילום: פלאש 90

רק השבוע קיבלנו דוגמה טרייה להיותו של אביגדור פרח מוגן ומאותרג. גם כשהוא מתנהג כפרחח וכאחרון התגרים בשוק. במקרה הזה, למזלנו, התקשורת לא יכלה להעלים לגמרי את הדם הרע שהאיש הזה הביא ומביא עלינו, מאחר וזה היה בשידור חי - אבל לחלוטין ניסתה לגונן עליו בכל דרך.

היה זה בסוף השבוע האחרון, עת מיודענו יצא מאולפן חדשות 13 בתום ראיון פוליטי. את מקומו החליפה שרת התרבות מירי רגב וזו קידמה אותו בברכת "שבוע טוב" ו"בשורות טובות". כאומרת, על אף כל המחלוקות הפוליטיות, אנחנו קודם כל בני אדם. ליברמן סירב לענות לה, כך לטענת רגב, ואז שחרר בשידור חי את המשפט הבא: "אני עונה שבוע טוב רק לבני אדם". 

במאקו, אתר הבית של "החדשות", הזדרזו להביא טור שמסביר מדוע רגב אשמה ביחס המחפיר לו זכתה. ומדוע היא לא "הקרבן" פה; ומנגד, מדוע האמירה החצופה של שר הביטחון לשעבר (!) בשידור חי (!) היא לגיטימית.

חן ליברמן, כתבת בכירה בחדשות 13, גוננה אף היא, איך לא, על אמירתו המכוערת של ליברמן. ויש עוד. נסתפק בזה. אך יחד עם זאת, נזכיר כי אמירה זו מצטרפת להתבטאות מכוערת נוספת שלו, בראיון למעריב לפני כחודשיים כינה ליברמן את אותה רגב "בהמה". כן, גם אז זה עבר בשתיקה מוזרה של התקשורת.

עכשיו תתארו לכם את אוחנה או אמסלם אומרים לסתיו שפיר או לתמר זנדברג בראיון "אני עונה רק לבני אדם". אוהו. לא היינו יכולים לעמוד בפרץ הודעות הגינוי שהיו יוצאים. כל ארגוני הנשים היו מזדעקים על אתר. אבל זו מירי רגב מול ליברמן. ואותו צריך ומומלץ לאתרג. ומה שנראה פה משמאל, זה בעיקר ניסיון להסביר מדוע זה מגיע לה.

אבל גם השקרים והזגזוגים שלו לא מעניינים כנראה אף אחד בתקשורת. במערכת הבחירות הקודמת הבטיח ליברמן אמור וחזור ומתחת לכל עץ רענן שהוא לא ייתן יד למצב שבו הולכים לסבב נוסף של בחירות (סבב שכעת אנו בעיצומו). 

"לא יהיו בחירות שלישיות", קבע בראיון לכאן 11 בטון סמכותי ומבטיח, והוסיף: "זה צריך להיות ברור. זה לא משנה אם יהיו 61 מנדטים או לא. בטוח שלא יהיו 61 מנדטים לפיזור הכנסת". כשהוא כמובן מתכוון לכך שבשום צורה אנשי ישראל ביתנו לא יצביעו על פיזורה של הכנסת. אז אמר.

לא יהיו בחירות שלישיות? ההבטחה של ליברמן. קרדיט: צילומסך, 'כאן'

אבל מסתבר שגם בסבב הזה ליברמן מפזר הבטחות סרק שמנסות כנראה להרחיק ממנו את האשמה מבחירות חוזרות. כשהוא מבסוט כולו מהעובדה שבכחול לבן החליטו להוריד פרופיל מההשתלחויות בחרדים (נקווה באמת), הוא עט כמוצא שלל, ואמר אתמול: "גוש החסינות והכפייה הדתית מתואם גם במסרים. כשרגב, בנט וגפני חוזרים על אותה מנטרה, כנראה שבגוש חוששים שלא יהיו בחירות 4".

ליברמן הוסיף, "אז אני שב ואומר לא יהיו בחירות 4. מי שמעוניין בממשלת חסינות וכפייה דתית שיצביע לליכוד-ימינה-מפלגות חרדיות. מי שרוצה ממשלה ציונית ליברלית שיצביע "ישראל ביתנו". תגידו, ההבטחה הזו מוכרת לכם מאיפשהו?

ואלו רק מספר דוגמאות מהשבוע האחרון בלבד, לאיך שהאיש הזה ממשיך לשטות בכולנו ולשחק על הזיכרון הקצר, להסית כמה שאפשר כנגד החרדים (אחר חברות של שנים), להתנהג בבריונות ובחוסר תרבות, ולגרור אותנו לעוד ועוד סבבים של בחירות.

זה בדיוק הזמן למסר אחיד שכולם צריכים לדבוק בו: שמאלנים וימנים, דתיים וחילונים. מסר פשוט וקליל בן שלוש מילים - רק לא ליברמן. תצביעו לאיזו מפלגה שאתם רוצים - אבל העם רוצה הכרעה והיא בשום צורה לא תעבור דרך האיש שמתעתע בכולנו.

אביגדור ליברמן ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד