י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יחזיר את קולות החקלאים"

מחלק את תיקיו: הנגבי ואקוניס ישודרגו; חוטובלי תקודם לשרה

סבב מינוי התיקים הגיע היום לסיומו: ראש הממשלה בנימין נתניהו משדרג את השרים הקיימים וימנה רק את סגנית השר חוטובלי לשרה • השר אקוניס ימונה בנוסף לתפקידו הקיים לתפקיד שר העבודה והרווחה - באגף החרדי קיימת דאגה מסוימת בשל דעותיו של האיש בנושא השבת

מחלק את תיקיו: הנגבי ואקוניס ישודרגו; חוטובלי תקודם לשרה
בנימין נתניהו צילום: אהרן קרון, פלאש 90

סבב מינוי התיקים הגיע היום (שני) לסיומו: ראש הממשלה בנימין נתניהו משדרג את השרים הקיימים וימנה רק את סגנית השר ציפי חוטובלי לשרה. כזכור, הסבב החל בהודעה שהוגשה לבג"צ בה נאמר כי נתניהו יתפטר מהתיקים אותם הוא מחזיק בעקבות כתבי האישום. 

בסבב שיצא אל הדרך הבוקר הוחלט כי השר צחי הנגבי המכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי ישודרג וימונה בנוסף לתפקידו הקיים להיות שר החקלאות. בליכוד מציינים כי הנגבי, "יפתור את הבעיות העומדות על הפרק מתוך מטרה להחזיר הביתה לליכוד את קולות החקלאים שלא הצביעו לליכוד בבחירות האחרונות".

גם השר אופיר אקוניס, המשמש כשר המדע, ישודרג ויתמנה בנוסף לתפקידו הקיים לתפקיד שר העבודה והרווחה, כאשר תחתיו תפוח האדמה הלוהט של אישור העבודות בשבת. השר אקוניס ידוע כי מי שדעותיו בענייני השבת זהות לדעות של יש עתיד וכן הוא תומך בתחבורה ציבורית בשבת.

השדרוג המשמעותי ביותר הוא של סגנית השר ציפי חוטובלי, שתמונה לשרת התפוצות. חוטובלי ממתינה לשדרוג הזה מאז שלהי הכנסת ה-19. בליכוד מיהרו לציין כי, "זאת השרה הראשונה בתולדות המדינה שממונה מתוך הציונות הדתית".

המאכזבים מהסבב הזה הם אנשי סיעת ש"ס, שדרשו תחילה שני שרים חדשים וכעת יאלצו להסתפק בשינוי תפקיד של סגן השר משולם נהרי, שימונה לסגן שר העבודה והרווחה במקום תפקידו כסגן שר במשרדי הפנים ופיתוח הפריפריה. זאת בעקבות הרמז של בג"צ שהקשה על העברת תפקידים בין שרי הממשלה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד