י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לאיזו אוכלוסיה חשוב במיוחד להקפיד על צריכה מספקת של סידן?

תוספי סידן הפכו למושג שגור בפיהם של רוב האנשים, שכן מרבית האוכלוסייה בישראל מודעת לחשיבות הגבוהה של הסידן בעבור גוף האדם • במאמר זה נספק לכם מידע אודות הסידן, נספר לכם מדוע סידן אמורפי הפך לסוג הסידן המומלץ בקרב רבים ונרחיב אודות אותן אוכלוסיות שצריכות להקפיד על צריכה מספקת של סידן

לאיזו אוכלוסיה חשוב במיוחד להקפיד על צריכה מספקת של סידן?
כדורי סידן צילום: דנסיטי

קצת על סידן...

הסידן מהווה את אחד מאותם המינרלים החשובים לגוף האדם, שכן הוא עוזר לתהליכים רבים המתרחשים בגופנו, כמו למשל בנייה של עצמות ושיניים חזקות, שחרור של כל ההורמונים החיוניים לאיזון, ויסות של קצב הלב שלנו, קרישת דם ועוד.

צריכה לא מספקת של סידן תוביל את הגוף להשתמש במאגר הקיים של הסידן בגוף, דבר אשר יוביל בסופו של דבר לדלדול העצמות בגוף. כל אלו מובילים למסקנה אחת: חובה לצרוך סידן, ואם לא צורכים מספיק באמצעות התזונה – יש צורך לעשות זאת באמצעות תוסף תזונה כדוגמת הסידן האמורפי של דנסיטי.

גיל המעבר ונטילת דנסיטי – לא מוותרים על תוספת סידן

אם אתם משתייכים אל אוכלוסיית הנשים לאחר גיל המעבר, חשוב שתקפידו על בדיקות המעידות על צפיפות העצם ועל רמת הסידן בגוף. כמו כן, חשוב שתקפידו על נטילת צריכה מספקת של סידן, ואם עדיין יש לכן חוסרים בסידן, מומלץ ליטול תוספי סידן אמורפי – דבר שיעזור לך למנוע מצב של אובדן מסת עצם (אוסטאופורוזיס). נשים לאחר תקופת גיל המעבר סובלות מירידה ברמת האסטרוגן אשר אחראי על תפקוד השלד ולכן הן עתידות לאבד כמות מסויימת של מסת עצם. נטילת תוסף של סידן עוזרת למנוע מצב של דילדול העצם.

אוכלוסיות נוספות – המלצה לצריכת סידן

אם אתם משתייכים לאחת האוכלוסיות הבאות, חשוב שתבדקו את מצב הסידן בגופכם ותצרכו סידן בהתאם לכמות המומלצת על ידי רופא המשפחה שלכם או התזונאית:

  • תינוקות וילדים – סידן עוזר לבניית עצמות חזקות בגוף ולכן חשוב להתייעץ עם רופא הילדים באשר לנטילת תוסף של סידן.
  • נשים בהיריון – אישה בהיריון זקוקה לכמות גדולה יותר של סידן, שתספיק לה ולעובר הגדל בתוכה.
  • נשים מניקות – זקוקות לתוספת סידן
  • תזונה לקויה – אם התפריט שלכם מורכב לרוב ממזון מעובד, קרוב לוודאי שאתם סובלים ממחסור במינרלים החיוניים לכם ולכן חשוב ליטול תוסף סידן.
  • אי סבילות ללקטוז – אי צריכת חלב בגיל מבוגר וזאת משום רגישות ללקטוז יכולה להוביל למחסור בסידן ולכן חשוב לבדוק את העניין ולהשלים את החסר באמצעות תוספי סידן.
  • מחלות עצם – אם אתם סובלים מבריחת סידן והעצמות שלכם שבריריות, חשוב שתיקחו סידן.
  • מחלות מעי – אם אתם סובלים מדלקות במעי, חשוב שתבדקו את מאזן הסידן בגוף, שכן פעמים רבות הספיגה של הסידן נמוכה וחומרים דלקתיים יכולים לגרום להרס של העצמות.

לסיכום, סידן הוא מינרל חיוני לגוף ולכן תמיד יש לברר מהי רמת הסידן בגופכם ובהתאם להשלים את החסר באמצעות סידן אמורפי. סוג זה של סידן נספג טוב יותר בגוף מתוספי סידן אחרים – פי 2 עד פי 4.6 – ורוב האנשים שנוטלים אותו מספרים שהוא שיפר את תחושתם ואת איכות חייהם.

 Densityהסידן האמורפי מהווה פריצת דרך רפואית בתחומי המחסור בסידן והאוסטאופורוזיס, והוא למעשה נחשב לדור החדש של הסידן. צורתו האמורפית של דנסיטי, בשילוב עם חלקיקיו הננומטריים (יחידת מדידה הקטנה פי אלף מיחידת המיקרון – ממנה מורכבים רוב התוספים בשוק), מקנים לו יתרונות רבים כגון מסיסות גבוהה פי 120 מאשר קלציום קרבונט גבישי וזמינות ביולוגית גבוהה במיוחד. במחקר קליני שבוצע בבי"ח איכילוב נמצא כנספג בין פי 2 יותר מקלציום קרבונט גבישי. המוצר זמין לרכישה בבתי מרקחת, חנויות טבע, רשתות הפארם, קופ"ח מכבי ומאוחדת ובאתר החברה.

סידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד