ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קולות חדשים

איש הדת הלבנוני בעברית: אצטרף לביקור במחנה ההשמדה • צפו

אגודת העולם המוסלמי שבראשה עומד מוחמד אל-עיסא מקורבו של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן שאף כיהן כשר המשפטים בסעודיה, מארגנת ביקור חשוב של אנשי דת ומנהיגי דעה מוסלמים במחנה ההשמדה אושוויץ • איש דת לבנוני הכריז כי הוא מצטרף לביקור החשוב • צפו

איש הדת הלבנוני בעברית: אצטרף לביקור במחנה ההשמדה • צפו
מוחמד עלי אל חוסייני צילום: צילום מסך

איש הדת הלבנוני, מוחמד עלי אל-חוסייני, שהכריז כי ישתתף ‏בביקור באושוויץ אותה מארגנת 'אגודת העולם המוסלמי', כתב הלילה בעברית וערבית, כי "הביקור יכלול ביקור במחנה הריכוז אושוויץ כביטוי של גינוי איסלאמי לפשעי הנאצים בשואה, אלה פשעים נגד האנושות. אנו מסרבים לקבל כל סוג של דיכוי דתי אם זה היה בעבר או בעתיד" כך מדווח רועי קייס מכאן 11.

‏חכם הדת מוחמד עלי אלחוסיני המזכיר הכללי של המועצה האסלאמית הערבית בלבנון אמר: "אנו עורכים ביקור בפולין במסגרת ביקור של משלחת מאגודת העולם המוסלמי שם ניפגש עם נציגים של הנצרות, האיסלאם והיהדות ובכירים של הממשל ושל האיחוד האירופי. הביקור יכלול ביקור במחנה הריכוז אושוויץ כביטוי של גינוי איסלאמי לפשעי הנאצים בשואה, מדובר בפשעים נגד האנושות. אנו מסרבים לקבל כל סוג של דיכוי דתי אם זה היה בעבר או בעתיד."

מוחמד עלי אל חוסייני, יצא עם משלחת מהליגה העולמית האסלאמית בפולין לביקור הכולל סיור באושוויץ ובמוזיאון פולין, כביטוי לגינוי העולם האסלאמי בפשע השואה, כפשע נגד האנושות וערכיה, ובעד דתות הקוראות לסובלנות ולחיים משותפים למרות הבדלים בין לאומיים ואתניים. כך מדווח כלי תקשורת ערבי.

המשלחת תבקר גם במסגד בליווי המופתי הגדול מפולין, ואז תגיע לאחר הזמנה לסעודת השבת בראשות הרב דוד רוזן עם משלחת AJC בארמון המלכותי, ובנוכחות הרב הראשי בפולין, וארכיבישופים של פולין, והמופתי וראשי המועצה המשותפת הקתולית ונשיא הפרלמנט האירופי.

אל-חוסייני אומר כי "הביקור הוא מחווה טובה לכל האנושות, במיוחד מכיוון שהמפגשים עם נציגי בית הכנסת והכנסייה בפולין מבטאים את אמיתות האיסלאם ויחסו לכל הדתות, שכן דתנו האמיתית דוחה את כל צורות האלימות והקיצוניות, במיוחד רדיפות דתיות ופוליטיות ושוניהם, וקוראת לדיאלוג ופתיחות לכלל הדתות."

הדיווח הזה מצטרף לדיווח מאמש, כי ביקור נדיר של איש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא, מזכ"ל "ליגת העולם האסלאמי" יתקיים במחנה ההשמדה אושוויץ כחלק מאירועי יום השואה הבינ"ל ו-75 שנה לשחרור המחנה. הוא צפוי לשאת תפילה לזכר הנספים. אמור להתלוות אליו נשיא הוועד היהודי האמריקני.

זהו מהלך בין דתי חשוב, מאחר ו‏מדובר בהמשך המגמה בסעודיה, התנגדות מוחלטת להכחשת השואה ולכל אקט של אנטישימיות. מגמה שהחל בה עיסא לפני שנתיים, עת שלח את האיגרת למוזיאון השואה בוושינגטון שבה הביע הזדהות עם הקורבנות והבהיר: "האסלאם האמיתי לא יכול לקבל פשעים כאלה". בהמשך הוא גם ביקר שם, במוזיאון השואה בוושינגטון.

‏אל-עיסא שהיה בעבר שר משפטים, נחשב למקורב ליורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, האיש החזק בממלכה. אל-עיסא מוביל בעידודו של בן סלמאן את מגמת הדיאלוג בין שלוש הדתות והפתיחות ביחס ליהדות ולנצרות. הנסיך גם מוביל את מגמת הפתיחות בממלכה בניסיון לשנות את תדמיתה השמרנית.

לבנון אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד