י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"פוגע ביסוד הקיום"

המפלגה עתרה: לפסול התמודדותו של ליברמן

לקראת סוף הזמן בו ניתן להגיש עתירות בדרישה לפסול מפלגות או מועמדים מלהתמודד לבחירות הקרובות, מפלגת 'אני ואתה' גורשת לפסול את אביגדור ליברמן מלהתמודד בגלל דברי ההסתה הקשים שלו נגד החרדים והערבים

המפלגה עתרה: לפסול התמודדותו של ליברמן
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות קודם המועד הסופי בו ניתן להגיש בקשות בדרישה לפסילת מועמדים או מפלגות לבחירות הקרבות, מפלגת 'אני ואתה' עתרה היום (שלישי) לוועדת הבחירות ועתרה כנגד מועמדתו של חבר הכנסת אביגדור ליברמן, והיא דורשת לפסול את מועמדתו לכנסת ה 23

המפלגה העותרת, מנמקת את הבקשה בכך שישנה "תופעה הולכת ומתמשכת של פוליטיקאים בכירים העושים לכיסאותיהם באמצעות הסתות בין מגזרים בישראל והוצאתם מתחום הלגיטימיות האזרחים בישראל היהודית והדמוקרטית".

בעתירה הם טוענים, כי ליברמן פוגע ביסוד קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בעתירתם הם מציינים התבטאויות של ליברמן ושל חברי מפלגתו כנגד הציבור החרדי וכנגד הציבור הערבי כששיאם היו במספר התבטאויות של ליברמן וחברי מפלגתו ובהם אלכס קושניר כנגד הציבור החרדי.

בנימוק המשפטי מציינים העותרים, שחוק יסוד הכנסת קובע שהסתה לגזענות זה עילה לפסילת מועמד ולכן ניתן כאן בהחלט לפסול את המפלגה.

מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר, כי "חובה להילחם בגזענות והסתה. בדיוק כמו שמיכאל בן ארי וברוך מרזל נפסלו על דברים כאלה חובה שגם פה היועמ"ש יתמוך בפסילה זו. גזענות היא גזענות תמיד".

אביגדור ליברמן הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד