ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"לא מקרה חד פעמי"

ועדת הבחירות פסלה את התמודדותו של סילבר

מייסד טלגראס שנמצא במעצר והגיש רשימה לכנסת ה-23, פנה לוועדת הבחירות שתקבע כי אין קלון בעבירות שביצע, אולם בקשתו נדחתה והוא נפסל מלהתמודד • השופט: "לא מדובר במקרה חד פעמי אלא בחמישה אירועים שונים של סחר בסמים"

ועדת הבחירות פסלה את התמודדותו של סילבר
עמוס סילבר צילום: פייסבוק

עמוס דב סילבר, מייסד ה'טלגראס' שנמצא במעצר בכלא ניצנים וביקש שלהתמודד לכנסת, פנה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לקבוע כי אין בעבירות שביצע משום קלון המונע להתמודד בבחירות לכנסת ה-23 במסגרת רשימת "עוצמה ליברלית-כלכלית".

בין השנים 2012-2015 ביצע עמוס סילבר מספר עבירות סמים והוגשו נגדו כתבי אישום, בהם הורשע במסגרת הסדרי טיעון. לדברי סילבר אין קלון במעשיו, כיוון ש"בגדר בחינת הנסיבות יש לתת משקל לכך שהעבירות שביצע תואמות את תפיסת עולמו הערכית באשר לתועלות הגלומות בצריכת קנבס ולהשלכות הנובעות מן האיסור החוקי המוטל על צריכה זו".  

אולם, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, קבע כי בקשתו של עמוס דב סילבר לקביעת "העדר קלון" נידחת ושמו ימחק מרשימת "עוצמה ליברלית-כלכלית".

בהחלטתו ציין השופט הנדל, כי "בחינת הקלון מחייבת ממילא לבחון את טיב העבירה ונסיבותיה. בענייננו, הורשע המבקש בשורה של עבירות סמים, ביניהן שלוש עבירות המצויות ברף העליון של תחום עבירות הסמים: ייצור, הכנה והפקה של סם, החזקת סם שלא לשימוש עצמי וכן סחר בסם – עבירות אשר בצידן עונש מאסר של עשרים שנים... הנה כי כן, וכפי שהובהר לעיל, מבחינת מהות העבירה ושיקולי מדיניות משפטית, אין להקל ראש עם מי שמבצע עבירות סמים, מקל וחומר כשמדובר בעבירות סמים חמורות".

השופט הנדל הדגיש בהחלטתו  "שלא מדובר במקרה חד פעמי אלא בחמישה אירועים שונים של סחר בסמים".

הוא הוסיף ש"הגעתי לכלל מסקנה כי בשל מהות העבירות וחומרתן, הנסיבות הקונקרטיות בהן בוצעו, תדירות ביצוען ושיקולים של מדיניות משפטית – מעשיו של המבקש מלווים בפגם מוסרי חמור שדבק בו אות קלון". הואיל והמבקש לא עמד בנטל להוכיח אחרת, אין באפשרותו להתמודד בבחירות לכנסת ה-23".

כזכור, לפני כשבוע דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי הכלכלן גלעד אלפר, מי שהיה מספר 2 ברשימתו של פייגלין, חבר המועצה המייעצת לשר האוצר ומראשי הליברלים בישראל, ופעיל הליגליזציה עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס הנמצא כיום במעצר, חברו יחד עם מפלגת העצמאים והעסקים הקטנים למפלגה ליברלית חדשה שתרוץ בבחירות הקרובות לכנסת תחת השם "עוצמה ליברלית וכלכלית" במטרה להביא לשינוי מהותי בהפחתת רגולציה ומעבר לכלכלה חופשית, ולהעלות לסדר היום את הערכים הליברליים, החל משוק חופשי ועד ליגליזציה של קנאביס. במקום השלישי ברשימה הוצב ראש מפלגת "עוצמה כלכלית", היזם אמיר דורות העומד בראש חברת המובייל "סלקט".

לאחר הארכת מעצרו הראשונה אמר פרקליטו של סילבר, כי "הוא אדם ערכי ששם לו למטרה לעזור לחולים ולנזקקים למריחואנה. זו האידאולוגיה שלו. אם הוא קיבל רווח כספי זה מינימלי ולא פיצה על פעילותו. לפעילות שלו לא היה מניע כספי זולת פעמים שקיבל כמה עשרות אלפי שקלים לפני שנעצר".

ביום 27 למרץ 2019 הגישה המחלקה הבינלאומית לרשויות אוקראינה בקשה להסגרתו של סילבר לישראל, כדי שיעמוד לדין בגין העבירות האמורות. בית המשפט באוקראינה אישר את הסגרתו של סילבר לישראל, ולאחר שביום חמישי נדחה ערעורו בבית המשפט העליון שם, הוא נעצר והרשויות באוקראינה החלו בהיערכות לקראת הסגרתו לישראל.

אלא שסילבר הצליח להימלט ממלוויו האוקראינים בנמל התעופה בקייב, ואתמול בתום מבצע חיפושים נחוש ומהיר, הוא נתפס ונעצר שוב. הבוקר הוא הוסגר לישראל כשהוא מלווה בשוטרי משטרת ישראל.

עם נחיתתו בישראל, הועבר סילבר לחקירה ביחידת הסייבר בלהב 433, שניהלה את תיק החקירה כנגד חברי ארגון הפשיעה שאותו הקים, בשת"פ עם ימ"ר צפון ויחידת יהלום ברשות המיסים, ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, וכאמור מעצרו הוארך ב-12 ימים.

טלגראס עמוס סילבר בחירות לכנסת ניל הנדל ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד