י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגין שוחד

דיווח: כתב אישום יוגש בימים הקרובים נגד ח"כ ביטן

כשלושה שבועות לאחר שמונה לשר החקלאות, אך וויתר על המינוי בעקבות ביקורת מרומזת מצד שופטי בג"צ, מדווח הערב כי היועמ"ש צפוי להודיע בימים הקרובים על כוונתו להגיש כתב אישום בגין שוחד נגד ח"כ דוד ביטן 

דיווח: כתב אישום יוגש בימים הקרובים נגד ח"כ ביטן
דוד ביטן צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בכפוף לשימוע: היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע כבר בימים הקרובים על הגשת כתב אישום כפוף לשימוע, נגד סגן יו"ר הכנסת וח"כ מסיעת 'הליכוד' דוד ביטן, על עבירות שוחד - כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13.

לפני כחודש, בעקבות הרמז של שופטי בית המשפט עליון, מה שעיכב פעם נוספת את סבב מינויי השרים, ולאחר הביקורת סביב מינויו של חבר הכנסת דוד ביטן, שנגדו הוגשו המלצות להעמדה לדין - ביטן הודיע כי הוא מוותר על מינויו לתפקיד שר החקלאות.

ביטן נחקר במשטרה לראשונה בדצמבר 2017 בחשד לקבלת שוחד בעת כהונתו כסגן ראש עיריית ראשון לציון, וכן כחבר כנסת. במרץ 2019 פרסמה המשטרה את עמדתה כי התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס חשדות, שלפיהם ביצע עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס, ב-12 מקרים.

על פי הדיווח הערב של העיתונאי עקיבא נוביק, בידי הפרקליטות מצוי חומר רב התומך בהמלצה להעמיד לדין את חבר הכנסת, אך ההחלטה הסופית נמצאת בידי היועץ המשפטי לממשלה.

כתב אישום דוד ביטן אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד