ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הנקמה הגדולה ביותר

הרבי מקאליב מותח ביקורת על הטקס ב'יד ושם'

האדמו"ר מקאליב התייחס לאירוע ב'יד ושם' ומתח ביקורת: "הגיבורים האמתיים הם ניצולי השואה ואותם היה צריך לכבד ולהזמין לאירוע לציון 75 לשחרור מחנות ההשמדה"  

הרבי מקאליב מותח ביקורת על הטקס ב'יד ושם'
הרבי מקאליב עם סבו הרבי זצ"ל צילום: יהושע פרוכטר

על רקע הביקורת שנשמעה על אי הזמנתם של ניצולי שואה רבים לטקס ב'יד ושם', הגיע לידנו דברים שנשא האדמו"ר מקאליב בשיחה עם ניצולי שואה, שבהם הוא מתח ביקורת מרומזת על ההחלטה למעט במספר ההזמנות לניצולי השואה ולהעדיף להזמין לטקס שרים ומכובדים.

"בימים שבהם מנהיגים מכל העולם בוחרים לציין בישראל את 75 שנה לשחרור אושוויץ, עלינו לזכור את מה שהיה אומר סבי האדמו"ר זיע"א. נכון שהצבא האדם שחרר את המחנות ויש לנו הכרת הטוב על כך אבל הגיבורים הגדולים הם אותם יהודים שצעקו 'שמע ישראל' בדרכם למשרפות. היהודים שהאמונה המשיכה אתם עד לרגעים האחרונים ממש. היהודים שלא פקפקו לרגע אחד באמונתם בד' ובתורתו. אלו הם הגיבורים". 

"סבי האדמו"ר זיע"א, ראה בהצלתו מהמחנות קריאה להמשיך את המורשת של קריאת 'שמע ישראל'. בחזון שלו יוקם מרכז עולמי שיפיץ את קריאת 'שמע ישראל. שכל ילד וכל ילדה יקראו בקול גדול את קריאת שמע ישראל. זו הייתה בעיניו הנקמה הגדולה ביותר בנאצים".

"אתם ניצולי השואה שזכיתם להקים פה בארץ ישראל את המשפחות שלכם שממשיכות את קריאת 'שמע ישראל' אתם אלו שהייתם צריכים להיות הנואמים הראשיים בכנס. הרוח החזקה שלכם היא זו שגברה על החיה הנאצית. הטנקים של הרוסים שחררו את הגוף אבל את הרוח אתם שחררתם שבאתם לפה לארץ ישראל'.

"אני מקווה" אמר הרבי, "שנוכל בקרוב להשלים את החזון של סבי האדמו"ר זיע"א, להקים מרכז 'שמע ישראל' עולמי שבו יהיה זיכרון רוחני לשואה. זיכרון לקהילות הקדושות שמסרו נפשם על קידוש ד' בשואה. זיכרון לגדולי התורה וליהודים הפשוטים שנרצחו במחנות. זיכרון ברוח היהדות והתורה. נזכה בקרוב שבמרכז 'קאליב העולמי' בירושלים עיר הקודש, יוקם המרכז שינציח את ששת המילונים בדרך של 'שמע ישראל' ותורה. במרכז נכניס ספר תורה שינציח את זכרם של ששת המילונים ויהיו שותפים בכתיבתו ניצולי השואה וכל עם ישראל ביחד".

 

 

 

קאליב השואה יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד