י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי הביקור וההשתטחות במחנות

עיסא בבית הכנסת: "אף מוסלמי לא יכול להכחיש את אושוויץ"

אחרי שהפתיע יחד עם בכירים מוסלמים נוספים בעולם הערבי, מוחמד אל עיסא, איש הדת הסעודי ביקר בבית כנסת בוורשה ונאם בו לפני ארון הקודש. בדבריו החמים הצהיר כי "אף מוסלמי לא יכול להצדיק פשע כזה" והבטיח כי "לא ניתן לאמץ סטנדרטים כפולים בעבור ערכים"

עיסא בבית הכנסת: "אף מוסלמי לא יכול להכחיש את אושוויץ"
מוחמד אל עיסא בביכנ"ס בוורשה צילום: Christoph Strack @Strack_C

אחרי הביקור באושוויץ, משלחת אנשי הדת המוסלמים בראשות איש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא, המשיכה לוורשה, שם ביקרה בבית כנסת וכך התבטא אל-עיסא שם: "אף מוסלמי לא יכול להכחיש את אושוויץ. אף מוסלמי לא יכול להצדיק פשע כזה. לא ניתן לאמץ סטנדרטים כפולים בעבור ערכים".

לאחר הביקור ההיסטורי של אנשי דת מוסלמים רשמיים מסעודיה ומלבנון, ‏כתב רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן 11', בחשבון הטוויטר שלו: "ציוץ שלא רואים כל יום. שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, מתייחד עם קורבנות השואה": הציוץ של השר. "לרגל יום השנה (הבינ"ל) לזכר שואת הנאצים אנו עומדים לצד האנושיות ומתנגדים לגזענות, שנאה וקיצוניות. אנו מעלים יחד את זכרם של הנספים כדי שהפשעים האלה נגד האנושות לא יחזרו".

‏שר החוץ הבחרייני לשעבר, ח'אלד בן אחמד, שיתף את הציוץ של שר החוץ באיחוד האמירויות בעניין זכר השואה והוסיף: "כן, זו סוגיה אנושית וקורבנות השואה הם בני אדם חפים מפשע. העמדה שלנו היא אחת כפי שהייתה והיא לא תשתנה".

כפי שדווח, מדובר במהלך בין דתי חשוב, מאחר ו‏מדובר בהמשך המגמה בסעודיה - התנגדות מוחלטת להכחשת השואה ולכל אקט של אנטישמיות. מגמה שהחל אותו עיסא לפני שנתיים, עת שלח את האיגרת למוזיאון השואה בוושינגטון שבה הביע הזדהות עם הקורבנות והבהיר: "האסלאם האמיתי לא יכול לקבל פשעים כאלה". בהמשך הוא גם ביקר שם, במוזיאון השואה בוושינגטון.

עוד דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי גם איש הדת הלבנוני, מוחמד עלי אל-חוסייני, השתתף אף הוא ‏בביקור באושוויץ אותה מארגנת 'אגודת העולם המוסלמי', והוא כתב בעברית וערבית בחשבון הטוויטר שלו, כי "הביקור יכלול ביקור במחנה הריכוז אושוויץ כביטוי של גינוי איסלאמי לפשעי הנאצים בשואה, אלה פשעים נגד האנושות. אנו מסרבים לקבל כל סוג של דיכוי דתי אם זה היה בעבר או בעתיד".

מוחמד אל-עיסא אושוויץ 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד